Τρίτη, Μαρτίου 06, 2007

Γερμανία, Τουρκία και συμβιβασμοί με την ιστορία

Με αφορμή τη διαμάχη για το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού βγαίνουνε κάποιοι εσχάτως και μας λένε, ορίστε, οι φίλοι και Ευρωπαίοι φίλοι μας ήδη αμβλύνουν τις διαφορές τους και θα διδάσκουν από του χρόνου κοινό βιβλίο Ιστορίας. Γιατί εμείς οι οπισθοδρομικοί να μην κάνουμε το ίδιο; Μας λένε λοιπόν να δούμε το παράδειγμα Γαλλίας - Γερμανίας και να παραδειγματιστούμε!

Οι συγκρίσεις Γαλλίας-Γερμανίας και Ελλάδος-Τουρκίας είναι επίδειξη εκτυφλωτικής άγνοιας. Σοβαρά μιλάτε; Η Γερμανία, φίλτατοι, έχει από καιρό αποδεχθεί πλήρως το παρελθόν της, έχει συμβιβασθεί πλήρως με αυτό και ιστορικά έχει κάνει επί δύο ολόκληρες γενιές την ιστορική της αυτοκριτική. Έχετε γνωρίσει Γερμανούς; έχετε μιλήσει μαζί τους; ή μιλάτε για τη Γερμανία έτσι, στον αέρα;

Αντίθετα, η Τουρκία όχι απλώς στρουθοκαμηλίζει μπροστά στο ιστορικό της παρελθόν, αλλά θέτει εκτός νόμου την αμφισβήτηση του "Τουρκισμού". Ορθώνεται και πυροβολεί όποιον υπενθυμίζει το παρελθόν της. Ποιον ιστορικό συμβιβασμό έχει κάνει η Τουρκία; που είναι η διάθεσή της να κάνει κάτι τέτοιο; όταν αμφισβητεί την ύπαρξη του Κουρδικού έθνους, όταν αμφισβητεί την Αρμενική γενοκτονία (και των λοιπών Χριστιανικών πληθυσμών), όταν όταν όταν... (για να μην πω για τα πιο πρόσφατα παραδείγματα ή όσα αφορούν στις ελληνοτουρκικές σχέσεις, το casus belli κ.ο.κ.).

Εξάλλου, η Γερμανία και η Γαλλία εδώ και 15 χρόνια αυτό επεξεργάζονται. Σε περίοδο αγαστής συνεργασίας και ειλικρινούς ειρηνικής διάθεσης. Εμείς πάλι τι; Πριν 11 χρόνια είχαμε 3 νεκρούς αξιωματικούς στο χείλος του πολέμου. Πριν 8 χρόνια είχαμε ένταση με τον Οτσαλάν. Πριν 9 μήνες είχαμε νεκρό πιλότο σε αερομαχία! Καθημερινά έχουμε δεκάδες παραβιάσεις και παραβάσεις του εθνικού εναέριου χώρου. Είναι αυτό κλίμα συζήτησης και διαλόγου; (για να μην πω ποιοι κυβερνάνε στη γείτονα, πόσα κόμματα έχουν κυρηχθεί παράνομα τα τελευταία 20 χρόνια και πόση πραγματική δύναμη έχουν αυτοί που υποτίθεται ότι κυβερνάνε).

9 σχόλια:

Nativist είπε...

Ας "θυμηθεί" ξάφνου η Γερμανία ότι η Αλσατία ήταν κάποτε γερμανική και τότε θα δούμε τι κοινή ιστορία θα συνεχίσουν να γράφουν.

Greg είπε...

Το έγραψα και στου Πήγασου:

Συζήτηση σήμερα στο κανάλι άλφα (ειδήσεις των 8) για τα βιβλία της ιστορίας με συντονίστρια την γυναίκα του Ρουσσόπουλου. Καλεσμένοι "υπέρ της απόσυρσης" ένας απλά καλών προθέσεων παππάς και ο Λιακόπουλος!

Για να πείσουν τον κόσμο ότι η αντίδραση υπέρ της ιστορικής αλήθειας είναι του μικροπαπαδαριού και των εμπόρων βιβλίων... Δεν υπήρχαν Μεταλληνοί και καθηγητές ιστορίας...


Αυτά περί Γερμανίας και Γαλλίας να τ' αφήσουν οι νεοφιλελεύθεροι.

Δεν κάνανε γενοκτονίες οι Γερμανοί και οι Γάλλοι μεταξύ τους. Και δεν αρνούνται τα όσα κάνανε. Οι τούρκοι όμως ναί! Οι τούρκοι τον σφαγέα τον κάνανε θεό. Οι τούρκοι συνεχίζουν να διεκδικούν. Οι τούρκοι συνεχίζουν να σφάζουν. Οι τούρκοι ξεσηκώνουν κι' άλλους για σφαγές (Αλβανία, Βοσνία...)

Η ΛΗΘΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΒΑΣΙΚΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΡΧΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΒΑΡΒΑΡΟΤΗΤΑΣ.

Ανώνυμος είπε...

Πράγματι. Αυτό ήταν ωμή προβοκάτσια.

Nativist είπε...

Μόλις που πρόλαβα να δω στις χθεσινές ειδήσεις ότι γινόταν «συζήτηση» για το βιβλίο. Μίλαγε ο Νίκος Κούνδουρος και έλεγε ότι «... αυτά δεν είναι αλήθειες; Αυτά δεν πρέπει να τα μαθαίνουν τα παιδιά μας;», ή κάπως έτσι και μετά εμφανίστηκε η Ρουσσοπουλίνα και ευχαρίστησε κλείνοντας την κουβέντα. Όμως και στους «φακέλλους» του Παπαχελά έγινε, όπως μου είπαν, συζήτηση, την οποία επίσης έχασα, διότι δεν ήξερα ότι θα γίνει. Μήπως ξέρει κανείς τι ελέχθη, ή πού μπορεί να διαβάσει γι αυτή;

Ανώνυμος είπε...

Χθες βράδυ στα δελτία «ειδήσεων» των κυριοτέρων αθηναϊκών καναλιών και ιδιαίτερα του ALTER, έγινε συζήτηση για το διαβόητο πια βιβλίο. Φυσικά την «παράσταση» έκλεψαν οι Κώστας Ζουράρις και Νεοκλής Σαρής, που κατακεραύνωσαν μία καθηγήτρια ιστορίας, της οποίας το όνομα δεν συγκράτησα, αλλά προφανώς ανήκει στην συντακτική ομάδα. Το ευχάριστο είναι ότι, όσο περνά ο καιρός, το θέμα παίρνει διαστάσεις και είναι σαφώς περισσότεροι οι επικριτές από τους υποστηρικτές του βιβλίου.
Αλγεινή εντύπωση προκάλεσε στον ALPHA η Ρεπούση, η οποία, αφού στριμώχτηκε άγρια και δεν ήξερε τι να απαντήσει στις εύστοχες και καταιγιστικές ερωτήσεις που τις έκαναν, εκνευρισμένη και με θράσος περισσό δήλωσε ότι «εντάξει, θα γίνουν ορισμένες τροποποιήσεις, αλλά πάντως σε καμμία περίπτωση δεν θα γίνει αυτό που ζητούν οι ... γνωστοί εθνικιστικοί κύκλοι»(!!). Δεν απομένει παρά να μας τους κατονομάσει τους κύκλους αυτούς, διότι, ίσως χωρίς να το καταλαβαίνει, εξετέθη ομολογώντας ότι η συγγραφή του βιβλίου είχε κίνητρα πολιτικοϊδεολογικά. Τελικά, με ποιες «πλάτες» μπορεί να δηλώνει τι ΘΑ γίνει και τι ΔΕΝ ΘΑ γίνει, με ύφος εκατό καρδιναλίων, αυτή η πατσαβούρα; Ποιος της επιτρέπει να μιλά με τον τρόπο αυτό σε μένα, το Έλληνα φορολογούμενο που την πληρώνει;
Πολύ καλή η παρέμβαση στον παραπάνω σταθμό του πατρός Επιφάνιου Οικονόμου, ο οποίος πληροφόρησε ότι οι «αναγκαίες» τροποποιήσεις, ώστε να μην ενοχλούνται οι γείτονές μας, είχαν συμφωνηθεί από τον τότε υπουργό παιδείας, Πέτρο Ευθυμίου, με τον Τούρκο ομόλογό του στην Κωνσταντινούπολη πριν μερικά χρόνια και στην συνέχεια δόθηκαν οι σχετικές οδηγίες, μέσα στα πλαίσια των οποίων όφειλε να κινηθεί η συντακτική επιτροπή.

Ανώνυμος είπε...

Και στην τελευταία της παρέμβαση η εν λόγω καθηγήτρια, απαντώντας στον π. Επιφάνειο εμμέσως πλην σαφώς είπε ΞΕΚΑΘΑΡΑ το πνεύμα της. Ότι το βιβλίο γράφτηκε έτσι για να αφαιρεθεί η δυνατότητα στον Χριστόδουλο να επικαλείται τον ρόλο της Εκκλησίας για τη διάσωση του Ελληνισμού στα δύσκολα χρόνια. Το πρόσεξες αυτό;

Ανώνυμος είπε...

Και βέβαια το πρόσεξα, Άλλωστε, σε όλες τις συζητήσεις τονίστηκε από τους συγγραφείς ότι ο ρόλος της Εκκλησίας έχει υπερτιμηθεί και πρέπει, κατά κάποιο τρόπο, να μπει στα σωστά του πλαίσια. Ο εστί μεθερμηνευόμενον: Να μπει η Εκκλησία στο καβούκι της, διότι ... πολύ πατριωτικό λόγο αρθρώνει. Νομίζω ότι πρέπει να είναι κανείς υπέρ το δέον αφελής για να μην καταλαβαίνει ότι το ξαναγράψιμο του βιβλίου δεν είναι άσχετο με τον πατριωτικό λόγο που αρθρώνει ο αρχιεπίσκοπος. Φυσικά δεν είναι αυτός η μόνη αιτία, αλλά είναι μία σοβαρή, σοβαρότατη αιτία, διότι, όπως έχουμε ξαναπεί, ο λόγος αυτός αφυπνίζει εθνικές συνειδήσεις, πράγμα ασύμβατο με την μαζοποίηση, στην οποία αποβλέπει η ΝΤΠ.
Εν τω μεταξύ, χθες είπαν τι διδάσκονται οι Τούρκοι στα σχολεία τους και είναι ενδιαφέρον να το δούμε, διότι, αν εμείς κάνουμε (και) στην Ιστορία «σκόντα», πρέπει υποτίθεται το ίδιο να κάνουν και οι Τούρκοι. ΟΜΩΣ, ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΟΥΝ!! Δηλαδή, πιαστήκαμε γι άλλη μία φορά κορόιδα. Οι Τούρκοι μαθητές διδάσκονται μέχρι την τελευταία λυκείου ότι:
α) Την Σμύρνη έκαψαν υποχωρούντες ... οι Ρωμιοί, αφού κατέσφαξαν τους ολίγους και ανυπεράσπιστους Τούρκους που υπήρχαν εκεί.
β) Οι Ρωμιοί (προσέξτε, ποτέ δεν μας αναφέρουν σαν ΕΛΛΗΝΕΣ!) του Πόντου σφαγιάστηκαν από φυσικά από κάποιους ... «ατάκτους» (;) Ρωμιούς εγκληματίες, που είχαν εισέλθει κρυφίως στα τουρκικά εδάφη και εκτός των Ποντίων, τέλεσαν ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ του τουρκικού πληθυσμού. Δηλαδή, με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια!! :)
γ) Δεν ξέρω τι να πρωτοθυμηθώ από την εξωφρενική παραχάραξη της Ιστορίας που διδάσκονται τα Τουρκόπουλα στο σχολείο, γεγονός όμως είναι ότι έτσι προσπαθούν να οικοδομήσουν οι διάφορες Ρεpussy μονομερώς «μέτρα εμπιστοσύνης». Οι Τούρκοι καλλιεργούν στους βλαστούς τους τον σωβινισμό και το μίσος κατά των Ελλήνων, ενώ εμείς παύομε να λέμε τον Νικηταρά «Τουρκοφάγο»....

Καλή η παρατήρηση του Γιώργου Κύρτσου στον aplha, «δηλαδή, εσείς μάλλον αντιγράψατε τα τουρκικά βιβλία ιστορίας» (έπεσε ο γέλως της άρκτου).

Να θυμίσω ότι όταν κάποτε είχε επισκεφτεί την Ελλάδα ο μακαρίτης ο Τζεμ, ο κατά Γιωργάκη «φίλος μας Ισμαήλ», ο Bravoyorgo έβαλε και ξεκρέμασαν το κάδρο του Κολοκοτρώνη στο ΥπΕξ, μην τυχόν και ενοχληθεί ο Τζεμ.

Σας κούρασα σήμερα, αλλά είχα μερικά πράγματα να πω. Κλείνοντας, θα ήθελα να σας παραπέμψω σ’ ένα
άρθρο του σκληροτράχηλου εθνικιστή γερόλυκου της τουρκικής δημοσιογραφίας, του Mehmet Ali Birand, για να δείτε πώς περιγράφει αυτός τα γεγονότα του μαύρου Σεπτέμβρη της Κωνσταντινούπολης. Διαβάστε το, αξίζει τον κόπο να το βάλουν ακόμη και στο Αντίβαρο.

Ανώνυμος είπε...

Σχετικά με την κοινή συγγραφή βιβλίων Ιστορίας από την Γερμανία και την Γαλλία, πρέπει να γνωρίζουμε τα εξής, τα οποία αναφέρονται, μεταξύ άλλων, σε άρθρο του Χρύσανθου Λαζαρίδη:

"Υπάρχει, βέβαια, στην Ευρωπαϊκή Ένωση κάποια γενικόλογη «παρότρυνση» για σχολικά βιβλία που δεν αναπαράγουν εθνικιστικά στερεότυπα και αταβιστικές εχθρότητες μεταξύ των λαών. Αλλά αυτό πουθενά δεν οδήγησε σε ουσιαστικό ξαναγράψιμο της σχολικής Ιστορίας ή της εθνικά εδραιωμένης οπτικής για την Ιστορία κάθε χώρας.
Μόνο στη Γαλλία και τη Γερμανία -στο όνομα του «γαλλογερμανικού άξονα»- έγινε κάποια προσπάθεια να βγουν κοινά βιβλία Ιστορίας. Τι απέγινε; Αξίζει να το εξετάσουμε:
Μετά από χρόνια διαβουλεύσεων προέκυψε ένα κοινό βιβλίο, που εισήχθη μόνο πειραματικά, μόνο στην Τρίτη Λυκείου. (όχι στην ΣΤ’ Δημοτικού) και στις δύο χώρες ταυτόχρονα (όχι μόνο στη μία) και μόνο για τα γεγονότα ΜΕΤΑ το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο (περίοδο κατά των οποία οι επίσημες πολιτικές Γαλλίας-Γερμανία σχεδόν ταυτίστηκαν). Όλες οι άλλες ιστορικές φάσεις διδάσκονται διαφορετικά στα σχολεία Γαλλίας και Γερμανίας. Από διαφορετικές εθνικά οπτικές. Και από διαφορετικά βιβλία...
Ενώ εμείς «αποχρωματίσαμε» την Ιστορία μας πλήρως, και μόνοι μας. Πριν πράξει το ίδιο οποιοσδήποτε άλλος, φίλος ή αντίπαλος, κοντινός ή μακρινός."


Αυτά για την αποκατάσταση της αλήθειας.

Ανώνυμος είπε...

"Καταδικάζει και η Ακαδημία το βιβλίο-πρόκληση
ΣΥΝΕΔΡΙΑΖΕΙ ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ ΓΙΑ ΝΑ ΕΓΚΡΙΝΕΙ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΑ ΖΗΤΕΙΤΑΙ Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΤΟΥ"

Αυτά διάβασα στον "ΠΑΡΟΝ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ" 11/3/07. Μήπως έμαθε κανείς τίποτα σχετικό;

Ενδιαφέρον να μάθει κανείς από πότε και ποιον προέρχεται η ιδέα συγγραφής ...κοινού βιβλίου ιστορίας με τους Tούρκους (!!)