Παρασκευή, Φεβρουαρίου 09, 2007

Βιβλίο Ιστορίας ή γενναιοδωρίας (στους γείτονες);

Αποκαλύψεις από τα λόγια της ίδιας της Υπουργού!

Πολλά έχουν γραφτεί για το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού. Δεν σκόπευα να προσθέσω ένα ακόμα άρθρα στα τόσα ωραία που έχουν γραφτεί. Το κάνω όμως για να τονίσω ένα σημείο που δεν έχει προσεχθεί ιδιαίτερα. Μία ομολογία της Υπουργού κ. Γιαννάκου σε ανύποπτο χρόνο!

1. Στις 13 Απριλίου 2004 δημοσιεύθηκε στην Απογευματινή μία συνέντευξη της κ. Γιαννάκου, Υπουργού Παιδείας (πλέον τον πλήρη τίτλο «Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων» σύμφωνα με τη σύσταση που προτείνει το βιβλίο Ιστορίας της Στ' Δημοτικού πρέπει να τον αποφεύγουμε όπως και αυτό) από τον δημοσιογράφο κ. Μανόλη Κοττάκη. Της έγινε η εξής ερώτηση

Υπάρχει θέμα να ξαναγραφούν τα σχολικά βιβλία Ιστορίας Ελλάδας και Τουρκίας;


και η τελευταία φράση της απάντησής της ήταν η περίφημη ομολογία

Εμείς πρέπει να είμαστε κατά κάποιον τρόπο περισσότερο γενναιόδωροι από όλους


Διαβάστε ολόκληρη τη συνέντευξη για του λόγου το αληθές. Γιατί «πρέπει» κυρία Γιαννάκου να είμαστε «περισσότερο γενναιόδωροι από όλους»; Παραδέχεται βέβαια ότι πρόκειται για γενναιδωρία! Το γνώριζε από τότε! Εκ των υστέρων, αναγνωρίζουμε όλοι εμείς την εν λόγω «γενναιοδωρία». Διαβάστε την επιστολή του Αντίβαρου για τις λεπτομέριες.

[Παρεκβολή: Σατανική σύμπτωση ότι η ημερομηνία 13 Απριλίου 2004 είναι ακριβώς 800 χρόνια από την αποφράδα ημέρα της Τρίτης και 13 Απριλίου 1204 όταν η Τέταρτη Σταυροφορία της Δύσης άλωσε την Πόλη. Μερικοί θεωρητές ισχυρίζονται ότι από τότε ξεκίνησε η πνευματική υποδούλωση στη Δύση.]

2. Προχωράμε στο σήμερα, και με παρότρυνση του Αντίβαρου που το σημείωσε πρώτο, διαβάζουμε την απάντηση της ίδιας υπουργού μέσα στο ελληνικό κοινοβούλιο προς τον κ. Παπαθεμελή σχετικά με το τετράτομο ιστορικών βιβλίων που εξέδωσε το Κέντρο για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Νοτιοανατολική Ευρώπη (CDRSEE), τετράτομο που επιμελήθηκε η καθηγήτρια κ. Κουλούρη, από τους φανατικούς υπερασπιστές του βιβλίου Ιστορίας της Στ\' Δημοτικού με άρθρα της στο Βήμα.

Λέει η υπουργός

Το τετράτομο υπηρετεί άλλο σκοπό τον οποίο αντιλαμβάνεστε στην περιοχή μας. Γράφτηκε δηλαδή μ’ έναν συγκεκριμένο στόχο και σκοπό. Δεν είναι το ίδιο concept με αυτό που υπάρχει στο βιβλίο της Ιστορίας. Επομένως σας λέω ότι δεν έχει σταλεί και παρά τη θετική απόφαση του Παιδαγωγικού επανεξετάζεται από εμένα προσωπικά.


και πολύ σωστά αναρωτιέται το Αντίβαρο, εφόσον αναγνωρίζει (έστω και έμμεσα) τον ύποπτο ρόλο της συγγραφής του τετράτομου, άρα και του ΜΚΟ που το εξέδωσε (και είναι θεμελιώδες "project" αυτό το έργο με σκοπό να γραφτεί η Ιστορία των Βαλκανίων, πώς δικαιολογεί τότε η κυρία υπουργός το γεγονός ότι ο ΜΚ Οργανισμός CDRSEE χρηματοδοτείται από το ελληνικό δημόσιο; (Υπουργείο Εξωτερικών και Υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης!!)

3. Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι το εν λόγω εγχειρίδιο είναι για τα σκουπίδια. Όχι μόνο εξαιτίας του περιεχομένου του, που είναι άθλιο και όπως είδαμε και πιο πάνω μέρος γενικότερου και παλαιού σχεδίου γενναιοδωρίας και παραχωρήσεων στη γείτονα αλλά και στα μεγάλα οικονομικά ψάρια τύπου Σόρος που κατά κύριο λόγο βρίσκονται πίσω από τον συγκεκριμένο Μη Κυβερνητικό Οργανισμό. Είναι για τα σκουπίδια και για έναν ακόμη λόγο. Επειδή προσπαθεί να διδάξει Ιστορία σαν να είναι μίκυ μάους. Μέσα από λεζάντες φωτογραφιών, συγκοπτόμενα ονόματα και αναφορές γεγονότων όπως στα δελτία τηλεοπτικών ειδήσεων, με "μπούλετ πόιντς"! Με δυο λέξεις, εθίζουν τα παιδιά μας στο εύπεπτο και αυτό είναι ένας παράπλευρός στόχος του βιβλίου αλλά εξαιρετικά επικίνδυνος. Δήθεν (ντεμέκ, που λέμε κι εμείς οι απόγονοι των "συνωστισμένων") πολεμάει την "αποστήθιση" με την έλλειψη αφήγησης, αλλά ουσιαστικά αποτελειώνει τις δυνατότητες εξέλιξης της προσωπικότητας του παιδιού και εκτελεί στα έξι μέτρα την όποια προδιάθεσή του να αγαπήσει το βιβλίο στην ενήλικη ζωή του.

Το βιβλίο πρέπει να αποσυρθεί σήμερα!

13 σχόλια:

Nativist είπε...

Κι ενώ άλλοι ζητούν την απόσυρση του βιβλίου, άλλοι λένε ότι ... «Η "Θεσσαλονίκη θα έπρεπε να έχει τιμήσει τον Κεμάλ γιατί είναι παιδί της πόλης» (!!!). Διάβασε εδώ.

Μα μήπως και ο Μπουτάρης (το πουλά, ή το πίνει μόνο;) δεν είχε προτείνει να μετονομασθεί η Αγ. Δημητρίου σε Κεμάλ Ατατούρκ, γιατί εκεί είναι το σπίτι του; Λαμπρά παραδείγματα πολιτικών ανδρών, από τους οποίους θα μάθουν τα παιδιά και οι νέοι της αξίες. Το βιβλίο είναι απλώς το επιστέγασμα...

Greg είπε...

Άριστα τα λές.

Διάβασε και την αυριανό φύλλο της "ρήξης" που έχει αφιέρωμα στο θέμα.

Για να θαυμάσεις όμως στρεψοδικία, σε παραπέμπω στους roosters

Ανώνυμος είπε...

Κράτα...
Γιατί με τόσες επιβουλές το θάρρος και η παρρησία πρέπει να περισσεύουν.

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
Συνάγω από τα συμφραζόμενα ότι στο
βλογ του Καμπύλη δεν εννοείς εμένα όταν λες ότι

διάφοροι έχουν αποπειραθεί να λάβουν θέση στο θέμα του βιβλίου χωρίς να γνωρίζουν περί τίνος πρόκειται

C Lerounis

lipsius@otenet.gr

ΠΗΓΑΣΟΣ είπε...

Αριστότατα και μπράβο σου που τα ''ξετρύπωσες''

Μάρκος είπε...

Προς C Lerounis. Όχι βέβαια. Τον Καμπύλη εννοώ! Γνωστός παλαιόθεν για τις απόψεις του.

Ανώνυμος είπε...

Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Α.Π.Θ.

Στην παραπάνω ιστοσελίδα θα βρείτε ενδιαφέροντα θέματα, συνδέσεις κ.λπ., καθώς και την παράκληση της υπεύθυνης, κ. Μαρίας Ρεπούση, να επικοινωνήσετε μαζί της για τυχόν παρατηρήσεις, υποδείξεις κ.λπ.

e-mail: marrep@eled.auth.gr

Nativist είπε...

Αν και κατά την προσωπική μου άποψη τα επιχειρήματα για την ακαταλληλότητα του βιβλίου της Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού έχουν εξαντληθεί και το μόνο που μένει είναι να αποσυρθεί, διότι αποτελεί σκάνδαλο πια, παραθέτω για την πληρότητα και την γνώμη της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών, η οποία δεν απαρτίζεται αναγκαίως ... από μικρομπακάληδες και οικυρές. Καλά θα κάνουν οι υπεύθυνοι του ΥΠΕΘΠ να την λάβουν και αυτή υ’ όψιν και, αναλαμβάνοντας της ευθύνες τους, να επανορθώσουν την γκάφα ολκής που έκαναν.

Nativist είπε...

Δεν το βάζουν εύκολα κάτω. Ούτε κι εμείς, οι "άλλοι", που εκείνοι δεν (θέλουν να) μας ξέρουν καν. "Δεν έχετε το δικαίωμα δια να ομιλείτε", είναι σαν να μας λένε.
Νομίζετε ότι παραμιλάω; Κάθε άλλο. Διαβάστε εδώ:

"Σε συνέντευξη Τύπου που έδωσαν τη Δευτέρα στην αίθουσα της ΕΣΗΕΑ, οι καθηγητές Αντώνης Λιάκος, Βασίλης Παναγιωτόπουλος, Ηλίας Νικολακόπουλος, Χρήστος Λούκας και Στέφανος Πεσμαζόγλου, αφού γνωστοποίησαν ότι οι απόψεις τους απηχούν τις θέσεις του συνόλου της ελληνικής επιστημονικής κοινότητας, τάχθηκαν υπέρ της συνέχισης της διδασκαλίας του καινούργιου βιβλίου Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού στα σχολεία και κατά των αλλαγών που προωθεί το υπουργείο Παιδείας."

Θράσος χιλίων πιθήκων δηλαδή, όχι παίξε γέλασε!!

Ανώνυμος είπε...

Περσο-Ρωσσικών Ρίζων Αποπείρων Μακεδονίας

330 πχ Ο Μεγας Αλέξανδρος περίφραξεν τους πρότους Ρώσσους, τους
Μαγώγ του Περσικού Γώγ, με την Κάσπιαν πύλυν της Καυκάσιας Δερβεντίας.
Οι Σκύθοι, Τούρκοι, και Ρώσσοι είναι ακριτές, βάρβαβρα αποσπάσματα των
Πέρσων, ατμομπανιαρισταί ελαφοβοσκοί, και συνολικός αποτελούν το αιώνιον
πλήγμα όχι μόνον του Ελλινισμού αλλά και του πολιτισμού.

866 Ο Πατριάρχης Φώτιος εναρξεί σχίσμα κατα Πάπα Ρώμης Νικάλαον εξ
αιτίας Βουλγαρικών επιπολαιοτήτων υπερ της Ρώμης. Τουτο σπιούνευσαν οι
ανατολήται Πλατωνικοί Χρυστωμισταί μαύροι εκκλησιαστικοί οι οποιοί
νίκησαν τους Αριστοτελιανούς Καπαδωκιαστάς λευκούς μετα πτώση ικονοκλασμού.

1235 Οι Βούλγαροι αυτοκερύχθησαν Τρίτη Ρώμη εις Τούρνοβον,
θέλοντας να πάρουν Ελλάς και Κωνσταντινούπολιν. Τουτο
μετα υιοθετούν το 1589 οι Ρώσσοι. Προκηρούν τον προτόπορον
κουμουνισμόν της πρότυπης οβσύηνας δια την σλαυοποίησην του κόσμου.
Η αστική νοοτροπία είναι η ρίζα του ελλινικού πολιτισμού. Τιουτοτρόποως
διεκδικώντες του συγγενοκεντρικού χοριάτικου φυσιολατρισμού είναι
σλαβόσποροι οποίοι πρέπει να υπαστούν διωγμό δια την σωτηρία του ελλινισμού.

1342 Οι κουμουνισταί Ζηλοταί ανέλαβαν εξουσίαν εν Θεσσαλονίκην
σφάζωντας την αριστοκρατείαν επι διάταγμαν του Ρωσσικού πράκτοραν
Γρηγωριού Παλαμάν. Ο Παλαμάς έφερε Σλαύους και Τούρκους να
υποστήριξουν τον Καντακουζινόν να διαρρήξη τον αυτοκράτοραν το 1345.
Ετσι οι Τούρκοι απέκτησαν γνώσην Ελληνικής αμύνης. Εσπειραν την
ανατολήτηκην δαιμονίαν του ησυχασμού μετατρέπτοντας τους μοναχούς εις
πράκτορες κουμουνισμού. Ο ησθχαζμός είναι παραίσθηση ταχυπνοήας. Τα
σοσιαλιστικά μέτρα που επίβαλαν εις την κυβέρνιση κατέστρεψαν από μεσα
το Βυζάντιο. Το 1584 Ανατολόφρονοι σφάζουν Πατριάρχη Λούκαρη και
διώκουν Καλβινιστάς Μελανκθόν Βιτεμβούργης οποίοι ήθελαν να μας σώσουν
από τούρκους.

1824 Η Ρωσσια αντιτίθεται είς την δημιουργίαν μοναδικου Ελληνικού
κράτους και δ'υπομνήματος της του Υπουργού Εξωτερικών Νεσσελρόδη
(Γερμανός, οποίος ενικήσεν την θέσην του εναντίον τον Καποδίστριαν),
προτείνει εις τας λοιπάς δυνάμεις την ίδρυσιν τριων κεχωρισμένον
Ελληνικών κρατιδίων, υποτελών ταυτόχρονα εις Τουρκίαν και
Ρωσσίαν, κατα παράδειγμαν Μολδοβλαχίας.

1843 Επι εντολήν του Νεσσελρόδη αποστέλλεται ο πανσλαυιστής
Αρχιμανδρίτης Ουσπένσκης δια να εξεγείρη το Αραβοκατοχημένων Χριστιανικόν
ποίμνιον κατα των Ελληνόφωνων, δηλ Πατρ Ιεροσολύμων και Αντιοχείας και
τελικώς επιτυγχάνει το 1847 την απόσπασιν της Αντιοχείας οποιοι
τωρα διεκδικούν αφελληνοποίησιν διασποράς. Στρέφων πρως ταις
Περσοζορωαστριανών των ρίζων, οι Ρωσσοι ασπάζων τους μονοφυσιταίς ως
παρεξηγημένα θύματα των Ελλήνων, και μηχανεύουν ταχα Αραμαήστα ευαγγέλια
να διαψεύσουν τα Ελληνιστά. Τουτες προσπαθείες επιτυγχάναν αιώνα
αργότερα με το Μιχαήλ Αφλάκη, οποιος ίδρυσεν το κομμαν Βάαθ του
Σαδδάμη και Ασσάδη.

1870 Οι Πανσλαυισταί κατήνεγκον νέον δεινόν πλήγμα κατά του
Οικοθμενικού Πατριαρχείου διά της εκδόσεως Τουρκικού φιρμανίου
δια την ίδρυσιν Αυτοκεφάλων Βουλγαρικών φυλετικών παρασυναγωγών,
ταχα Εξαρχία, κατα διαταγμαν του Ρωσσου πρέσβεως Ιγνάτιευ,
κατάγωγος οποιου τωρα διεκδικεί Καναδική προθυπουργεία. Τωρα
διασρέφουν το συνοδικό ανάθεμα κατα φυλετισμό εναντίον δισποράν.
Διαθεσαν πεντομύρια ρουβλίων το 1872 προς εκσλαυισμόν Αγίου Ορως και
εκδίωξιν Ελλήνων Μοναχών οσων ουδέν ασπάζων τον δαιμονικών περσογεννής
ησυχασμόν.

1878 Η Ρωσσια αναγκάζει την Τουρκίαν να υπογράψη Συνθήκην Αγίου
Στεφάνου (προκύπτρων σημερινών Σλαβο Σκοπιανών) δι ης δημιουργείται
Μεγάλη Βουλγαρία (συμπεριλάμβων Θεσσαλονίκην) έργον εξ ολοκλήρου του
Ιγνάτιευ οστις κατα την υπογραφήν ανεφώνησεν ¨και τώρα εάν οι Ελληνες
το επιθυμούν δύνανται να μεταβούν εις Κωνσταντινούπολιν κολυμβώντες¨.

1923 Ο Πλαστίρας έσφαξεν τους Μακεδονονίκας και επέτρεψεν τους
ανατολίτας Βαφιάδην και Ζαχαριάδην ενάρξουν ενφύλιον πόλεμον. Ο
Μελέτιος Μεταξάκης θέλει να μεταφέρη το Πατριαρχίον εις Μόσχαν κατα
πρόσκλυσην Λένινως και οργανόνουν Σύνδεσμον ταχα πανορθοδόξεως
νεολέας. Το 1937 ο Στάλινας εκτοπίζει 285 χιλ ελληνορώσσους εις
Αρχάγγελον και Σιβηρίαν και τους σφάζει. Οι μαύροι τράγοι αναγκάζουν
ακόμι Μεταξά και χούνταν να ασπασθούν σοσιαλιστικάν μέτραν.

Ανώνυμος είπε...

Από πού αντιγράφεις και τι είναι αυτά πού γράφεις;

Ανώνυμος είπε...

«Ανιστόρητο» το βιβλίο της ΣΤ΄ Δημοτικού λέει η Ακαδημία

«Ανιστόρητο» και «ελαττωματικό» χαρακτηρίζει το βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού γνωμοδότηση της Ακαδημίας Αθηνών, την οποία δημοσιεύει η εφημερίδα ΤΟ ΠΑΡΟΝ. «Καταπέλτης η Ακαδημία» αναφέρει χαρακτηριστικά η εφημερίδα και παρουσιάζει το κείμενο, στο οποίο καταγράφονται οι παραλείψεις, τα λάθη και οι ασάφειες που προκαλούν αντιδράσεις. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, την γνωμοδότηση ζήτησε η ίδια η υπουργός Παιδείας, ώστε να έχει στα χέρια της την γνώμη του κορυφαίου πνευματικού Ιδρύματος της χώρας.

Τα συμπεράσματα των ακαδημαϊκών αποτελούν κόλαφο για τους συγγραφείς του βιβλίου. «Το βιβλίο πάσχει πρώτον ως βιβλίο ιστορίας. Οι αδυναμίες του αποκαλύπτουν ότι οι συγγραφείς δεν έχουν αρκετές ιστορικές γνώσεις και καθόλου ιστορική σκέψη. Ούτε εμπειρία συγγραφής βιβλίων έχουν», αναφέρουν χαρακτηριστικά στη γνωμοδότηση τους οι ακαδημαϊκοί, που απορρίπτουν τη λύση των διορθώσεων. Στην πολυσέλιδη γνωμοδότηση το βιβλίο κρίνεται αναλυτικά, για κάθε περίοδο στην οποία αναφέρεται. Χαρακτηριστικές είναι οι παρατηρήσεις για την παρουσίαση της Επανάστασης του 1821. «Δεν έχει τις προβλεπόμενες θεματικές ενότητες: "Οι Έλληνες εκφράζουν τους καημούς και τις ελπίδες τους", "Σούλι, Μάνη, Σφακιά", "Εξεγέρσεις των Ελλήνων"», αναφέρεται χαρακτηριστικά.

Ιδιαίτερα επικριτικά είναι τα σχόλια και για την εξιστόρηση της Μικρασιατικής Καταστροφής. «Οι Έλληνες της Μικράς Ασίας και του Πόντου εκδιώχθηκαν βίαια από τις εστίες τους, ενώ και οι Έλληνες της Ανατολικής Θράκης ωθήθηκαν στον βίαιο εκπατρισμό», επισημαίνουν ενδεικτικά οι ακαδημαϊκοί ως παράλειψη των συγγραφέων. Σοβαρές ελλείψεις όμως επισημαίνει η γνωμοδότηση των ακαδημαϊκών και για την εξιστόρηση του έπους του ’40, αναφέροντας ότι «ο Ελληνοϊταλικός πόλεμος τελειώνει μέσα σε μιάμιση σειρά. Δεν αναφέρονται οι μεγάλες επιτυχίες των Ελλήνων, ούτε οι διεθνής απήχησή τους, ούτε το γεγονός ότι αυτοί ανάγκασαν τους Γερμανούς να επέμβουν, ούτε η συναφής προς αυτό καθυστέρηση της Γερμανικής επίθεσης εναντίον της Σοβιετικής Ένωσης. Ο Ελληνογερμανικός πόλεμος παραλείπεται: Μάχη των οχυρών, ηρωική αντίσταση, αναγνώριση αυτού του γεγονότος από τον Χίτλερ».


Αυτά μετέδωσε χθες το κανάλι alpha

Ανώνυμος είπε...

Είναι απίστευτο το πείσμα, με το οποίο η κ. Γιαννάκου στηρίζει την συγγραφική ομάδα του διαβόητου του βιβλίου. Mετά την αναμενόμενη αρνητική γνωμοδότηση της Ακαδημίας Αθηνών, νομίζω ότι η απόσυρση του βιβλίου θα έπρεπε να είναι μονόδρομος για την υπουργό παιδείας. Τι κρύβεται πίσω απ’ όλη αυτή την φαρσοκωμωδία; Προς τι η τόση συμπαράσταση στην φίλη της Mαρία Ρεpussy; Μία μειοψηφία, μία χούντα «φωταδιστάδων» θα μας επιβάλει τις απόψεις της με το έτσι θέλω»;
Υπάρχει ή δεν υπάρχει πρωθυπουργός να μαζέψει την υπουργό παιδείας; Ποιος κυβερνά αυτόν τόπο, η Ρεpussy και η παρέα της;

Ανώνυμος είπε...

Έβαλαν παιδιά της Στ' Δημοτικού να γράψουν σε εφημερίδα της Κρήτης και να διαφημίσουν το βιβλίο της Ιστορίας τους. Διερωτώμαι αν κάποιος εισαγγελέας πρέπει να παρέμβει για να μαζέψει τους αλήτες αυτούς, που είχαν αυτή την φεινή ιδέα να χρησιμοποιήσουν 12χρονα πιτσιρίκια (ή απλώς τα ονόματά τους και κάτω από ποιες συνθήκες άραγε;)ως κατάλληλα να κρίνουν το βιβλίο που διδάσκονται, ενώ κρίθηκαν αναρμόδιοι οι περισσότεροι απ' αυτούς που υπέφραψαν την αίτηση απόσυρσής του!!
Πρέπει η παλιανθρωπιά και η ηλιθιότητα να έχουν τα όριά τους, αλλά δυστυχώς!...