Τετάρτη, Ιουνίου 28, 2006

Κριτική στον Χριστόδουλο

Ασκούν κριτική ορισμένοι στον Χριστόδουλο και λέει να μη μιλάει πολιτικά. Δεν έχει δικαίωμα, λέει. Να μιλάει για άλλα πράγματα. Όχι για πολιτικά.

Τι λέτε ρε παιδιά; ο πολύς Διαφωτισμός κατήντησε Εκτυφλωτισμός. (μ' άρεσε αυτό!)

Όλο δικαίωμα και δικαίωμα και δικαίωμα και ξεχνάμε τον άνθρωπο για τον οποίον μιλάμε.

1. Ο άνθρωπος είναι πρόσωπο - δηλαδή ολοκληρωμένη προσωπικότητα. Δεν μπορείς να διαχωρίσεις τη μία πτυχή της προσωπικότητάς του από την άλλη. Δεν είναι δυνατόν, δηλαδή, να μιλάει ο Χριστόδουλος "ως άτομο" και όχι "ως Αρχιεπίσκοπος". Δισυπόστατος είναι; Μία υπόσταση έχει, έναν εαυτό. Και όχι μόνον αυτός, όλοι μας και όλοι τους. Ο καθένας μιλάει σαν ολότητα. Πάει αυτό.

2. Τι πάει να πει "πολιτικά" (από δεν του επιτρέπεται να μιλάει πολιτικά). Πόσο νερό βάζετε στο κρασί σας ορισμένοι. Τι ακραιφνείς δυτικοφερμένες ουσιοκρατικές αντιλήψεις είναι αυτές; Τι είναι πολιτικό και τι δεν είναι, ποιος θα μας πει; ποιος περιορίζει τις έννοιες και τον ίδιο τον Λόγο; για καθίστε φρόνιμα. Πολιτική είναι το Κυπριακό. Έστω. Τα ναρκωτικά είναι πολιτική; η φτώχεια είναι; η ανεργία; οι μετανάστες; η αλληλεγγύη και η βοήθεια στον συνάνθρωπο; στους άλλους λαούς; Δηλαδή τι θέλετε να λέει ο κάθε ιερέας/ιεράρχης/Μητροπολίτης/Αρχιεπίσκοπος/Πατριάρχης; να μιλάει μόνο για το Άγιο Πνεύμα; και τι να λέει για το Άγιο Πνεύμα; να μας φωτίζει. Ωραία να μας φωτίζει για ποιο λόγο; για ευτυχία και γαλήνη στη ζωή μας; Δεν είναι πολιτική να μιλάει για τη ζωή μας, αφού στη ζωή μας ερχόμαστε αντιμέτωποι με δυσκολίες, με πόνο, με αρρώστια, με φτώχεια, με ανεργία, με τον ανώτερό μας; Ο Κύπριος που τον έδιωξαν από το σπίτι του πριν 3 δεκαετίες αυτό δεν είναι μέρος της ζωής του; μπορεί να απαλύνει ο ιερέας τον πόνο του πρόσφυγα; δεν είναι πολιτική αυτό;

Για σοβαρευτείτε λίγο. Πολιτική είναι ό,τι έχει να κάνει με την πόλιν. Μιλάμε με ορισμούς τώρα.

Το να πας στη μία καφετέρια και όχι στην άλλη, είναι και αυτό πολιτική.

Το να υποστηρίζεις την Γκάνα και όχι τη Βραζιλία στο μουντιάλ είναι πολιτική.

Το πόση ζάχαρη βάζεις στον καφέ σου είναι πολιτική.

Το τι κανάλι βλέπεις, αυτό κι αν δεν είναι πολιτική.

Μέχρι και το τι ώρα ξυπνάς το πρωί είναι πολιτική!


Αφήστε κύριοι τις υποκρισίες. Άμα ο Χριστόδουλος έλεγε πράγματα που θα σας άρεσαν, μια χαρά θα τον βρίσκατε. Αλλά επειδή σας κάθονται στο λαιμό τα λόγια του, γι' αυτό βρίσκετε προφάσεις να του κόψετε το δημόσιο λόγο.

19 σχόλια:

Greg είπε...

Έτσι είναι!

Διαφωνεί κανείς ή συμφωνεί, ο Χριστόδουλος μη σου πώ ότι έχει και υποχρέωση να μιλήσει!

Γιατί είτε τους αρέσει είτε όχι (αν όχι να το πούν ευθέως...), ο συνταγματικός χάρτης της Ελλάδας, το βασικώτερο πολιτικό κείμενο της χώρας, αρχίζει με την αναφορά στην αγία και ομοούσιο τριάδα, η οποία εμφανίζεται λίγο ως πολύ σαν γεννεσιουργός και εγγυήτρια του υπολοίπου κειμένου! Και ο Χριστόδουλος είναι ο αντιπρόσωπος της! Θέλουν δεν θέλουν.

Γι' αυτό κι' οι "χωρισμοί", γι' αυτό και τα τσαλίμια...

Από ποιούς;

Από τους μουφτειολάγνους!

Απο αυτούς που θέλουν να μην χρηματοδοτείται η Εκκλησία της Ελλάδας, αλλά θα δίνανε και την ψυχή τους για το Πατριαρχείο!

Γι' αυτούς που χαρίζουν το μισό Αιγαίο με αντιστάθμισμα τη Σχολής της Χάλκης!

Γι' αυτούς που (χωρίς προβλημα εκεί)ενθαρρύνουν την οικονομική ενίσχυση του Αναστάσιου κλπ

ΑΙΔΩΣ!

Nativist είπε...

Οιοσδήποτε έχει ασφαλώς το δικαίωμα να εκφράζει λόγο πολιτικό, αφού υποτίθεται ότι ζούμε σε καθεστώς δημοκρατικό. Προσωπικά, νομίζω ότι ο Χριστόδουλος κάνει άριστα και λέει αυτά που δεν λένε οι πολιτικοί μας. Κάποιος πρέπει να αφυπνίζει το κοιμισμένο εθνικό φρόνημα των νεοραγιάδων. Σ’ αυτούς που λένε ότι ναι μεν μπορεί σαν άνθρωπος να το κάνει, αλλά όχι σαν ιεράρχης, ένα έχω να απαντήσω: Καλά κάνει και χρησιμοποιεί την ιεραρχική του επιρροή, διότι έτσι πιάνει τόπο ο λόγος του. Αν το έκανε άγνωστος εν μέσω αγνώστων (δεν θα μπορούσε, άλλωστε, αφού δεν είναι άγνωστος), ο λόγος του θα είχε τόση απήχηση, όσο και ο δικός μου. Δηλαδή καμία. Στην προκειμένη περίπτωση, ο σκοπός αγιάζει τα μέσα.

Ίσως σε άλλη περίπτωση να έλεγα κι εγώ ότι κάνει κατάχρηση του άμβωνος. Τώρα όχι!

άστεγος είπε...

Διαφωνώ πλήρως με τον ορισμό της πολιτικής που δίνεις.

Καταρχάς οι όροι εξελίσσονται και σήμερα η έννοια "πολιτική" έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο (καμία σχέση με τη ζάχαρη στον καφέ).
Αλλά επειδή έκανες και αναφορά στην ετυμολογία της λέξης, πρέπει πρώτα να ανατρέξεις στο περιεχόμενο της λέξης "πόλις" στην αρχ. Ελλάδα. Καμία σχέση με αυτό που αποκαλείς σήμερα "πόλη" και επίσης καμία σχέση με αυτό που λέγαν οι αρχαίοι "άστυ".

Όσο για τον Χριστόδουλο, ως ιεράρχης φυσικά ΔΕΝ δικαιούται να παρεμβαίνει στην πολιτική. Το συγκεκριμένο άτομο δε, θα έτρωγε πολύ ξύλο, αν κατέβαινε σήμερα ο Χριστός στη γη.

Λοιπόν, πλήρη διαχωρισμο εκκλησίας-κράτους, μπας και κάνουμε κάνα βήμα μπροστά. Και για να τελειώνουμε με τους σκοταδισμούς και τον Μεσαίωνα...

Μάρκος είπε...

Λοιπόν, όχι μόνο το πόση ζάχαρη βάζεις αλλά και το τι είδους ζάχαρη βάζεις στον καφέ σου είναι πολιτική! (το τελευταίο μάλιστα πολύ περισσότερο).

Καλό είναι όμως που διαχωρίζεις τη θέση σου στον ορισμό γιατί μόνο έτσι μπορούμε να συζητήσουμε. Έχοντας ξεκαθαρίσει τι εννοεί ο καθένας. Αυτό που εσύ ονομάζεις πολιτική, εγώ το λέω μικροπολιτική. Κατά τα άλλα, ό,τι δεν είναι αυστηρά ατομικό, αυτό είναι πολιτικό θέμα.

Άρα, ο Χριστόδουλος ΔΕΝ παρεμβαίνει στην πολιτική (σου)/παραπολιτική (μου).

Ο Χριστόδουλος παρεμβαίνει στην πολιτική (μου) / (δεν ξέρω τι όρο θέλεις να βάλεις εσύ εδώ), και εγώ θα έλεγα ότι υποχρεούται να το κάνει! Όχι μόνο "ως πολίτης" αλλά και "ως ιεράρχης". Κάνω τη διάκριση αν και όπως είπα ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να διαχωρίσεις ένα πρόσωπο ανάλογα με τις ιδιότητές του.

Δηλαδή αν υποθέσω ότι αποδέχεσαι το δικαίωμά του να μιλάει "ως πολίτης", τι περίμενες; να φτιάξει μπλογκ με ένα ψευδώνυμο και να λέει τις απόψεις του ανώνυμα; είσαι σοβαρός.

Τα περί διαχωρισμού είναι μεγάλες κουβέντες και σίγουρα δεν είναι αυτά που νομίζεις (μόνο). Τον διαχωρισμό, με την ακριβή έννοια της λέξης, το κράτος ΚΥΡΙΩΣ δεν τον θέλει. Η Εκκλησία ευχαρίστως. Αλλά έγινε κι αυτή η λέξη καραμέλα και την αναμασάνε οι ημιμαθείς σαν πανάκεια σε όλα τα προβλήματα της Ελλάδας...

άστεγος είπε...

"Ο Χριστόδουλος παρεμβαίνει στην πολιτική (μου) / (δεν ξέρω τι όρο θέλεις να βάλεις εσύ εδώ), και εγώ θα έλεγα ότι υποχρεούται να το κάνει! Όχι μόνο "ως πολίτης" αλλά και "ως ιεράρχης"."

Ερώτηση: Γιατί πρέπει να παρεμβαίνει στην πολιτική ως ιεαράρχης;

Μάρκος είπε...

Με βάση τον ορισμό μου, νομίζω ήμουν σαφέστατος. Γιατί πολιτική είναι τα πάντα. Ο ανθρώπινος πόνος, τα καθημερινά μας προβλήματα, ο δρόμος προς τη Θέωση, όλα βρίσκονται εντός των συνόρων της πολιτικής (ανεργία, μετανάστευση, υγεία). Τώρα, επιπλέον λόγοι είναι η ιστορία, ο θεσμός και το ειδικό βάρος που φέρει η Εκκλησία στην παράδοση του ελληνισμού. Έστω και αν διαφωνήσεις στα δεύτερα, αν δεν είσαι εμπαθής θα συμφωνήσεις τουλάχιστον με τα πρώτα.

Μάρκος είπε...

Με τα δεύτερα, φυσικά εννοώ ότι εφόσον ο δημόσιος λόγος είναι περιορισμένος, μονότονος και λίγο-πολύ γύρω από έναν άξονα μόνο, και δεν υπάρχει σχεδόν κανείς να τον αντικρούσει, κάποιος πρέπει να το κάνει και αυτό. Ας είναι ο Αρχιεπίσκοπος. Ειδάλλως, θα πέσουμε στα χέρια πολιτικών απατεώνων και ακραίων. Είναι πολιτική υγεία.

gb είπε...

Αλλο η προσωπικότητα και άλλο το αξίωμα.Αλλο η συνείδηση και η ελευθερία έκφρασης και άλλο η ευθύνη του αξιώματος.
Αν κάποιοι τα μπερδεύουν είναι δικό τους θέμα, αλλά δεν ανήκουν στο απυρόβλητο και κρίνονται.
Πολλοί πολίτες γνωρίζουν πότε μιλάει το αξίωμα και πότε η συνείδηση, πότε υπάρχει αντίφαση και καπηλεία.

Stelios Frang είπε...

Πρώτον: Όταν ο Χριστόδουλος βγαίνει και λέει "Θα κάνουμε λειτουργία στην Πόλη" ή κάπου αλλού στη Μικρασία, σημαίνει παρέμβαση στην εξωτερική πολιτική της εκλεγμένης κυβέρνησης. Οι μεν Τούρκοι προβάλλουν αυτή την αξίωσή του ως στόχο όλων των Ελλήνων, άρα οι Έλληνες διεκδικούν τούρκικα εδάφη, άρα δεν εγκατέλειψαν τη μεγάλη ιδέα κλπ. Φυσικά, όταν κάποιος Τούρκος ημι-επίσημος πει ότι θα καταλάβει όλη την Κύπρο, ότι τα νησιά του Αιγαίου είναι τούρκικα και άλλα τέτοια, αρχίζουμε όλοι εδώ και λέμε/γράφουμε: "Προκλητικοί οι Τούρκοι..." Την ίδια στιγμή ο μέσος ακροατής, εγώ π.χ., που δεν εντιλαμβάνεται τους συσχετισμούς και τις πρακτικές, ιδίως της εξωτερικής πολιτικής, σκέφτεται ότι "σωστά τα λέει ο Χριστόδουλος, δεν τολμάνε οι πολιτικοί να κάνουν λειτουργία στην Πόλη"... 'Αρα με τις γελοίες προτροπές του υποβιβάζει ο Χριστόδουλος τους πολιτικούς σε κότες! Αν θέλει ο παπάς και όποιος άλλος να έχει ανεξάρτητη φωνή επί παντός θέματος, ας αφήσει τη θέση του και ας κατέβει υποψήφιος για οτιδήποτς, Βουλή, Νομαρχία, Δημαρχία, Εξωραϊστικό Σύλλογο κλπ. Εξελέγη ως Αρχιεπίσκοπος από συναδέλφους του για συγκεκριμένους λόγους και όχι από τον λαό για να πολιτικές αναλύσεις... Έχει αρμοδιότητα γι' αυτό που εξελέγη και μόνο...

Δεύτερον: Όταν βγαίνει και λέει "πίσω στις παραδόσεις μας" κλπ. μήπως πρέπει πρώτα να υπακούσει ο ίδιος σ' αυτά που λέει ότι πιστεύει? Μήπως θα έπρεπε πρώτα να πει ποιες παραδόσεις εννοεί? Για παράδειγμα, παράδοση ήταν να πηγαίνεις στο γειτονικό χωριό με το γάιδαρο ή με την άμαξα... Γιατί πάει ο ίδιος με την κούρσα, με το τραίνο, με το αεροπλάνο? Παράδοση ήταν όταν αρρώσταινες να πηγαίνεις για τάματα και παρακλήσεις στην εκκλησία, γιατί πάει ο ίδιος στο νοσοκομείο? Παράδοση ήταν να στέλνει το βοηθό του ή κάποιο γείτονα να μεταφέρει ένα μήνυμα, γιατί χρησιμοποιεί ο ίδιος τηλέφωνο? Πώς είπατε? 'Αλλο αυτό? Και ποιος ορίζει ποιες παραδόσεις θα διατηρηθύν και ποιες όχι? Η κοινωνία εξελίσσεται σε όλα τα μέτωπα, δεν είναι δυνατόν κάποιος να υποβαθμίζει τις εξελίξεις που δεν του αρέσουν και σε άλλους τομείς να συμμετέχει με ευχαρίστηση.

Τρίτον: Όταν συκοφαντεί και βρίζει σκαιά τον Διαφωτισμό, με τον οποίο άρχισε (ευτυχώς) η υποχώρηση της επιρροής του εκκλησιαστικού μηχανισμού, γιατί πάει και συμμετέχει στην εθνική γιορτή της Γαλλίας, η οποία γίνεται σε ανάμνηση της γαλλικής επανάστασης, πρώτο και γνήσιο τέκνο του Διαφωτισμού? Μια επανάσταση, κατά την τρομοκρατική φάση της οποίας σφάζανε τους συναδέλφους του παπάδες στις πλατείες? 'Αλλο δημόσιες σχέσεις και άλλο θεωρία? Τί σημαίνει η λέξη υποκριτής?

Αυτά τα ολίγα και μπορώ να επανέλθω αναλυτικότερος. Για γεγονότα, πέρα από αυτά που ανέφερα εγώ από στήθους, παραπέμπω στο βιβλίο του Μ.Βασλάκη: Χριστόδουλος, η Μάστιγα του θεού, Εκδόσεις Γνώσεις.

Ανώνυμος είπε...

*Αγαπητέ σφράνγκ, επισημαίνω μία παράγραφο σου την οποία κρίνω ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Τοποθετείς ώς κριτή έναν ακροατή μέλος της μάζας των παθητικά και τηλεοπτικά "ενημερωμένων" και όχι έναν άνθρωπο μα τα δικαιώματα τού πολίτη. Ευθύνη των πολιτικών είναι να διαπαιδαγωγούν τους ανθρώπους ώς "ακροατές" ή ώς πολίτες.Αρα ο Χριστόδουλος δεν τους υποβιβάζει σε κότες αλλά η πολιτική μερικών πολιτικών μέσω τηλεόρασης.
Μέχρις εδώ ο Χριστόδουλος βγαίνει ανέπαφος απο την άγονη κριτική και αναδεικνύεται η ανάγκη αυτοκριτικής σε παγιωμένες προκαταλήψεις δήθεν προοδευτικές.

@σφρανγκ ..." Την ίδια στιγμή ο μέσος ακροατής, εγώ π.χ., που δεν αντιλαμβάνεται τους συσχετισμούς και τις πρακτικές, ιδίως της εξωτερικής πολιτικής, σκέφτεται ότι "σωστά τα λέει ο Χριστόδουλος, δεν τολμάνε οι πολιτικοί να κάνουν λειτουργία στην Πόλη"... 'Αρα με τις γελοίες προτροπές του υποβιβάζει ο Χριστόδουλος τους πολιτικούς σε κότες!

*Αλλο το φρόνημα και η ελευθερία έκφρασης του ανθρώπου, οποιοδήποτε αξίωμα και άν κατέχει, και άλλο οι αρμοδιότητες και η έκφραση του αξιώματος. Η ευθύνη να ξεχωρίζουμε πότε εκφράζεται η συνείδηση του προσώπου και πότε η εξουσία της αρμοδιότητος του αφορά τη δια βίου μόρφωση η οποία και γι αυτό το λόγο διώκεται απηνώς και επιμερίζεται σε ατομική ευθύνη.
Αφορά έναν έκαστον εξ ημών.
Είναι δημοκρατικά άτοπο να ταυτίζεται η θεσμική ευθύνη με την αιρετότητα όταν συχνότατα αυτή με δικές της ενέρειες ακυρώνει την αντιπροσώπευση. Δηλαδή οι επιστήμονες, οι καθηγητές,οι ερευνητές δεν επιτρέπετε να μιλάνε και να κάνουν πολιτικές αναλύσεις, οι δημοσιογράφοι; οι τηλε-παρουσιαστές;
Αυτά τα επιχειρήματα αποτελούν τον εκσυγχρονισμό του πεπαλαιωμένου αυταρχισμού των αχυράνθρωπων που ανήκουν σε όλες τις παρατάξεις και δεν αντέχουν να επιβληθούν παρά μόνο με "αποφασίζουμε και διατάσουμε"

@ σφρανγκ,..Αν θέλει ο παπάς και όποιος άλλος να έχει ανεξάρτητη φωνή επί παντός θέματος, ας αφήσει τη θέση του και ας κατέβει υποψήφιος για οτιδήποτε, Βουλή, Νομαρχία, Δημαρχία, Εξωραϊστικό Σύλλογο κλπ. Εξελέγη ως Αρχιεπίσκοπος από συναδέλφους του για συγκεκριμένους λόγους και όχι από τον λαό για να πολιτικές αναλύσεις... Έχει αρμοδιότητα γι' αυτό που εξελέγη και μόνο...

*Αρα όχι μονο δεν
"μπορεί να αφήσει τη θέση του", αλλά επιβάλλεται να εκφράζει ελεύθερα τη συνείδηση του στο αξίωμα και υπεύθυνοι να τον
κρίνουν και να τον αξιολογήσουν είναι όλοι στο μέτρο της παιδείας τους και των αρμοδιοτήτων τους.
Αλλά τι λέμε, το σύγχρονο πρόβλημα είναι η υποκρισία, η ομερτά και η διπλοτρίδιπλη γλώσσα των εξουσιομανών καρεκλοκένταυρων.

Μάρκος είπε...

@frang

Σου απαντώ στο πρώτο μόνο σημείο σου γιατί τα άλλα δύο είναι ευτελή επιχειρήματα και δεν αξίζουν καν απάντηση. Ελπίζω να το βλέπεις και μόνος σου.

Γράφεις λοιπόν
ρώτον: Όταν ο Χριστόδουλος βγαίνει και λέει "Θα κάνουμε λειτουργία στην Πόλη" ή κάπου αλλού στη Μικρασία, σημαίνει παρέμβαση στην εξωτερική πολιτική της εκλεγμένης κυβέρνησης. Οι μεν Τούρκοι προβάλλουν αυτή την αξίωσή του ως στόχο όλων των Ελλήνων, άρα οι Έλληνες διεκδικούν τούρκικα εδάφη, άρα δεν εγκατέλειψαν τη μεγάλη ιδέα κλπ.

Σαν πολλά "αν" δε βάζεις εδώ;

Λειτουργία στην Πόλη γίνεται κάθε Κυριακή! Λειτουρία αλλού στη Μικρά Ασία γίνεται επίσης πάρα πολύ συχνά. Σε λειτουργία στην Πόλη έχει παρευρεθεί (και συλλειτουργήσει) και ο Χριστόδουλος.

Πώς συνδέεις τη λειτουργία με τη Μεγάλη Ιδέα; σοβαρά μιλάς;

Δηλαδή ρε παιδιά αυτή είναι η πολιτική του παρέμβαση τελικά που τόσο δεν τη θέλετε; η ευχή για λειτουργία στην Πόλη!

Ούτε καν τα βασικά πράγματα της προπαγάνδας που έχετε υιοθετήσει δεν γνωρίζετε! Στρωθείτε στη μελέτη και φέρτε μας καλύτερα επιχειρήματα!

expaganus είπε...

Οι λόγοι που πολύ συγκεκριμένοι κύκλοι υποθάλπουν κριτική κατά του Χριστόδουλου δεν είναι ότι "είναι χουντικός" ή "κάνει πολιτικά λάθη" κτλ. κτλ. Είναι ότι κάποιοι δεν θέλουν να έχει επιρροή η Εκκλησία στο λαό και ότι κάποιοι άλλοι βλέπουν την Εκκλησία ως ανταγωνιστή σε θέματα εξουσίας. Τα λοιπά "επιχειρήματα" είναι απλά προφάσεις.
Να μιλάει και να λέει ό,τι θέλει, όπως ακριβώς το λέμε κι εμείς.

Ανώνυμος είπε...

Παλαιὸ σχόλιο φίλου, τὸ ὁποῖον προσυπογράφω.

"Kατά την δική μου γνώμη, η ευθύνη του Αρχιεπισκόπου ήταν πως ενώ γνώριζε πως είναι στόχος όλων όσων κινούνται σε ανθελληνικό πλαίσιο και τον εχθρεύονταν αυτόν τον ίδιο προσωπικώς, δεν φρόντισε να θωρακισθεί καταλλήλως.

Εδώ και χρόνια, σημαντικό μέρος των επιχειρήσεων των μυστικών υπηρεσιών της χώρας φαίνεται πως είναι η παρακολούθηση και συλλογή στοιχείων που σχετίζονται με "εσωτερικούς εχθρούς" του κομματικού κατεστημένου (άλλωστε, δεν θυμάμαι εδώ και μία εικοσαετία περίπου, να έχει συλληφθεί κάποιος κατάσκοπος ξένης δύναμης). Στην συνέχεια, τα "στοιχεία" χρησιμοποιούνται κατάλληλα από ΜΜΕ και άλλους βαλτούς ή χαζούς της "διανόησης". Ο Αρχιεπίσκοπος λοιπόν, έπρεπε να ξέρει πως όσο ψηλότερα πάς στην Ελλάδα, τόσο πιο εύκολο είναι να σου ρίξουν έναν Βαβύλη από δίπλα σου ή να κατασκευάσουν ενοχοποιητικά στοιχεία μιας δήθεν τέτοιας σχέσης.

Προσωπικώς, αδιαφορώ για το αν ο Χριστόδουλος είναι δημοκράτης ή δικτάτορας μέσα στο χώρο διοικητικής ευθύνης του. Με ικανοποίησε και εξακολουθώ να τόν υποστηρίζω διότι είναι Έλληνας και ηγέτης, όταν οι φυσικοί ηγέτες του έθνους εξέλιπαν ή έγιναν χειρότεροι από σαλιγκάρια. Χίλιες φορές λοιπόν η ψυχή και ο επιθετικός λόγος ενός Χριστόδουλου, που γνωρίζει τον Βαβύλη και τον Γιοσάκη και είναι δικτάτορας στην Εκκλησία, που εχθρεύεται ο Στεφανόπουλος, ο Σηφουνάκης, ο Πάγκαλος και η Ελευθεροτυπία, παρά ο παρηγορητικός λόγος και η αγία μορφή ακόμη και του πανάξιου Αναστασίου Αλβανίας, που είναι αρεστός στην... Καραμάνου λ.χ. !

Ο Παπαφλέσσας, με τα ψέμματα, την συκοφαντία και την απειλή ξεκίνησε την Επανασταση, τιμώντας κατ'αυτόν τον τρόπο και το ράσο του όχι λιγότερο ακόμα και από άγιο."

Stelios Frang είπε...

@Μάρκος
"Σου απαντώ στο πρώτο μόνο σημείο σου γιατί τα άλλα δύο είναι ευτελή επιχειρήματα και δεν αξίζουν καν απάντηση."

Δεν "αξίζουν" γιατί δεν έχεις απάντηση! Αμα εθιστείς στην υποκρισία κάνεις την αρλουμπολογία τρόπο ζωής...

Stelios Frang είπε...

Έψαχνα μερικές μέρες να βρω τη σελίδα να προσθέσω κάτι στα "ευτελή μου επιχειρήματα"

Με τα τραγικά γεγονότα στο Paradise της Πενσυλβανίας, όπου ένας σαλταρισμένος σκότωσε στο σχολείο μαθήτριες, βγαίνει στη φόρα η ύπαρξη μελών μιας χριστιανικής ομάδας, λεγόμενοι 'Αμις (Amish), για τους οποίους γράψανε οι εφημερίδες:

Οι Αμις είναι μια θρησκευτική κοινότητα που ζει κυρίως στις ΗΠΑ και τον Καναδά και απαγορεύει τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφώνων και άλλων συσκευών, όπως και αυτοκινήτων. Ζουν καλλιεργώντας τα χωράφια τους και χρησιμοποιούν άμαξες για τις μετακινήσεις τους.

Όποιος θέλει λοιπόν να κρατήσει κάθε είδους παραδόσεις -έστω κι αν γίνει στον περίγυρό του γραφικός, αφού η κοινωνία προχωράει σε όλα τα μέτωπα- τις κρατάει και, φυσικά, περιθωριοποιείται. Αλλά τουλάχιστον μπορεί και δηλώνει ότι μένει πιστός στις παραδόσεις.

Παραπέμπω τώρα σ' αυτά που έγραψα πριν για τον Χριστόδουλο, για να φανεί ότι ο άνθρωπος και όσοι απερίσκεπτα τον ακολουθούν, απλά είναι υποκριτής, δήθεν βάζει στόχους (πίσω στις παραδόσεις!), τους οποίους ξέρει πολύ καλά ότι δεν πρόκειται να τηρήσει ούτε ο ίδιος.

Κι αν στα θέματα της τεχνολογίας δεν τα τηρεί, φαντάζομαι τί θα κάνει με τα λεγόμενα "πνευματικά" θέματα, για τα οποία έτσι κι αλλιώς κανείς δεν μπορεί να ελέγξει κανέναν...

Nativist είπε...

@sfang:Όποιος θέλει λοιπόν να κρατήσει κάθε είδους παραδόσεις -έστω κι αν γίνει στον περίγυρό του γραφικός, αφού η κοινωνία προχωράει σε όλα τα μέτωπα- τις κρατάει και, φυσικά, περιθωριοποιείται. Αλλά τουλάχιστον μπορεί και δηλώνει ότι μένει πιστός στις παραδόσεις.

Και αν θέλει κανείς να κρατήσει τις παραδόσεις του χωρίς να γίνει γραφικός; Ή μήπως είναι de facto γραφικός, κατ' εσέ, όποιος κρατά τις παραδόσεις του; Σου πέρασε ποτέ από το μυαλό (;) ότι μπορεί ναι είναι κανείς πολύ γραφικότερος θέλοντας να παραστήσει τον προοδευτικό;

Ανώνυμος είπε...

Για ένα και μοναδικό έχω να ψέξω τον Αρχιεπίσκοπο, αλλά και το κράτος. Όταν ο πρώτος μίλησε για αυτοκάθαρση της Εκκλησίας της Ελλάδος, μεταξύ άλλων είχε υποσχεθεί ότι και αυτοί που θέλουν να ιερωθούν, θα κάνουν πρώτα την στρατιωτική τους θητεία. Εάν η τελευταία είναι το ύψιστο χρέος προς την πατρίδα, τότε δεν νοείται Έλληνας, που να μην έχει εκπληρώσει τις στρατιωτικές του υποχρεώσεις. Δυστυχώς, η υπόσχεση έμεινε γράμμα κενό και το κράτος δεν φρόντισε δια καταλλήλου νομοθεσίας να ρυθμίσει την εκκρεμότητα αυτή. Ούτε φόρος ΜΑΠ επιβάλλεται στην Εκκλησία, ούτε και τα οικονομικά της (ο ΟΔΕΠ) ελέγχονται ενδελεχώς. Αν αυτά κατάφερνε να φτιάξει ο Χριστόδουλος, όλα τα άλλα, το ότι δηλαδή εκφράζει πολιτική άποψη και όχι μόνο, δεν θα είχαν καμμία σημασία. Τα προνόμια, όμως, αυτά των παπάδων και της Εκκλησίας, μας γυρίζουν στο Βυζάντιο, ο δε Αρχιεπίσκοπος μένει εκτεθειμένος όσο δεν τηρεί τις υποσχέσεις του.

Nativist είπε...

@greg" Γιατί είτε τους αρέσει είτε όχι (αν όχι να το πούν ευθέως...), ο συνταγματικός χάρτης της Ελλάδας, το βασικώτερο πολιτικό κείμενο της χώρας, αρχίζει με την αναφορά στην αγία και ομοούσιο τριάδα, η οποία εμφανίζεται λίγο ως πολύ σαν γεννεσιουργός και εγγυήτρια του υπολοίπου κειμένου! Και ο Χριστόδουλος είναι ο αντιπρόσωπος της! Θέλουν δεν θέλουν.


Ποιας είναι αντιπρόσωπος ο Χριστόδουλος; Της Αγίας, Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος; Κατάλαβα σωστά; Όχι, βρε παιδιά, μην τρελαθούμε τελείως!! Ο Χριστόδουλος είναι πρόεδρος της ΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδος και όχι αντιπρόσωπος του Θεού επί της γης! Και είναι μάλιστα, όχι πρωοκαθήμενος, διότι τέτοιος δεν υπάρχει στην Ορθοδοξία, αλλά απλώς ο Αρχιεπίσκοπος της Ελλαδικής και μόνον Εκκλησίας. Στην Κρήτη, για παράδειγμα, δεν έχει καμμία αρμοδιότητα.

Nativist είπε...

ποιος είπε ότι αλλού ιεράρχες δεν εκφέρουν γνώμη για την πολιτική και μάλιστα την εξωτερική; Για δέστε εδώ