«Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΝΕΙ ΠΙΣΤΗ ΣΤΟΝ ΡΟΛΟ ΤΗΣ»
«Χαστούκι» Ιερώνυμου στον Άνθιμο για τις κορόνες του
Μάνος Χαραλαμπάκης /Tα ΝΕΑ
Μακριά από τα μικρόφωνα έδωσε ο Ιερώνυμος το «χαστούκι» στον Άνθιμο για τις εθνικιστικές κορόνες του
«ΧΑΣΤΟΥΚΙ» στον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο και στις νέες εθνικιστικές κορόνες που εξαπέλυσε από άμβωνος ήταν το χθεσινό σχόλιο του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου. Είπε ότι «η Εκκλησία πρέπει να μένει πιστή στον ρόλο της και όχι να υποδύεται άλλους».
Ο κ. Ιερώνυμος χρησιμοποίησε αυτή τη φράση, στη συζήτηση που είχε χθες με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ κ. Γ. Παπανδρέου, για να σχολιάσει τις προκλητικές δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου των Σκοπίων Στέφανου. Εκτιμάται όμως ότι είχε στόχο και τους Έλληνες ιεράρχες που θέλουν να παίζουν πολιτικό ή εθναρχικό ρόλο...
Σημειώνεται πάντως ότι το σχόλιο του Αρχιεπισκόπου δεν έγινε μπροστά στα μικρόφωνα. Πρόκειται για ακόμη μία έμπρακτη απόδειξη της στάσης που τηρεί ο κ. Ιερώνυμος από την αρχή της θητείας του. Επιθυμεί δηλαδή να μην εμπλακεί, ούτε καν με δηλώσεις, σε πολιτικά- εθνικά θέματα, δείχνοντας ταυτόχρονα εμπιστοσύνη στους επίσημους διπλωματικούς χειρισμούς. Άλλωστε αυτή η γραμμή του είχε περάσει και με το ανακοινωθέν της Συνόδου για το Σκοπιανό τον περασμένο Φεβρουάριο.
Με τον Γ. Παπανδρέου
Στο μεταξύ, για τη συνεργασία ΕκκλησίαςΠολιτείας αλλά πάντα στο πλαίσιο των διακριτών τους ρόλων συζήτησαν χθες για περίπου μιάμιση ώρα ο Αρχιεπίσκοπος με τον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, στο γραφείο του στη Βουλή. Η κοινωνική πρόνοια και αλληλεγγύη- για τους μετανάστες, τους αναξιοπαθούντες, τους πρόσφυγες -, η παιδεία και ο πολιτισμός είναι οι τρεις τομείς όπου μπορούν να συνεργαστούν Εκκλησία και Πολιτεία, τόνισαν οι δύο άνδρες.
Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ έπλεξε το εγκώμιο του Αρχιεπισκόπου και είπε, μετά τη συνάντησή τους, ότι ο κ. Ιερώνυμος έχει δώσει μία νέα ελπίδα στην Ελλαδική Εκκλησία με τον θαρραλέο και νηφάλιο λόγο του. «Είναι κάτι που νομίζω χρειάζεται η χώρα από τους πνευματικούς της ηγέτες, από τον πνευματικό της ηγέτη». Και συμπλήρωσε ότι τον επαινεί και για τις πρόσφατες προσπάθειες σε σχέση με το Οικουμενικό Πατριαρχείο.
Και αναρωτιέμαι τι θα έλεγε ο Ιερώνυμος:
στον Κοσμά τον Αιτωλό;
στον Αθανάσιο Διάκο;
στον Παλαιών Πατρών Γερμανό;
στον Παπαφλέσσα;
στον Γερμανό Καραβαγγέλη;
στον Χρυσόστομο Σμύρνης;
στο 9.5% των μελών της Φιλικής εταιρείας που ήταν ιερείς;
στους 81 Αρχιερείς (Μητροπολίτες) που ήταν ενεργά μέλη της Φιλικής Εταιρείας;
στους 45 Αρχιερείς (Μητροπολίτες) που έπεσαν στις μάχες της Επανάστασης;
στον Γρηγόριο Ε και Κύριλλο ΣΤ, Πατριάρχες που απαγχονίστηκαν;
Τι θα έλεγε στον Μακρυγιάννη που έγραφε τότε
Τ' άγια τα μοναστήρια, οπού 'τρωγαν ψωμί oι δυστυχισμένοι [...] από τους κόπους των Πατέρων, των Καλογήρων. Δεν ήταν καπιτσίνοι δυτικοί, ήταν υπηρέτες των Μοναστηριών της Ορθοδοξίας. Δεν ήταν τεμπέληδες· δούλευαν και προσκυνούσαν (=λάτρευαν). Και εις τον αγώνα της πατρίδος σ'αυτά τα μοναστήρια γινόταν τα μυστικοσυμβούλια, συναζόταν τα ολίγα αναγκαία του πολέμου, και εις τον πόλεμον θυσίαζαν και σκοτωνόταν αυτείνοι, οι 'περέτες των μοναστηριών και των εκκλησιών. Τριάντα είναι μόνον με μένα σκοτωμένοι έξω εις τους πολέμους και εις το Κάστρο, το Νιόκαστρο και εις την Αθήνα
Τι θα τους έλεγε όλους αυτούς;;
ε;
Μείνετε στο ρόλο σας;
Αυτό θα τους έλεγε;;;;
εεεεε;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;;
52 σχόλια:
διακριτοί ρόλοι ή θάνατος.
@ ανώνυμο:
Αν για σένα «διακριτοί ρόλοι» σημαίνει την απάρνηση του δικαιώματος να εκφράζεται ο ιερωμένος σαν Έλλην πολίτης και να δηλώνει απερίφραστα τον πατριωτισμό του, όπως αυτοί που αναφέρει ο Μάρκος, τότε αυτό ΕΙΝΑΙ θάνατος.
@ Μάρκο:
Προσυπογράφω. Τρισάγιο πήγε να κάμει στον τάφο του προκατόχου του για να βεβαιωθεί ότι ... είναι ακόμη εκεί; Διότι μπορεί να έχει σηκωθεί επάνω με τα καμώματά του. Καλού-κακού ας κάνει και κανένα τρισάγιο στον τάφο του κυρού Χρύσανθου, που αρνήθηκε να ορκίσει την κυβέρνηση Τσολάκογλου και καθαιρέθηκε από του Γερμανούς.
Και ας πάρει και τον Γιωργάκη μαζί του, αν κι αυτός θα φέρει κανένα πρεσβυτεριανό πάστορα μαζί του! :-)
Άσε Μάρκο... Μεγάλη απογοήτευση ο Θηβών... μου κάθεται στο λαιμό ρε παιδάκι μου...
Υπομονή Αδέλφια... κι όπως είχε πει ο αυθεντικός μας Αρχιεπίσκοπος... "ΣΤΑΘΗΤΕ ΟΛΟΙ ΟΡΘΙΟΙ στις επάλξεις σας και μη ξεπουλήσετε τα πρωτοτόκια μας. Διδάξτε στα παιδιά σας την αλήθεια, όπως την εβίωσαν οι αείμνηστοι Πατέρες μας. Ο λαός μας ξέρει να υπερασπίζεται τα ιερά και τα όσιά του. Το έχει κατ' επανάληψιν αποδείξει. Και θα το αποδείξει και πάλι. Αντίσταση και Ανάκαμψη. Για να ξαναβρούμε ο,τι έχουμε χάσει, για να υπερασπισθούμε ο,τι κινδυνεύει."
Εμείς τον Χριστόδουλο ΜΑΣ ακούμε και μόνο!! Ο λόγος αποτελεί ιερή παρακαταθήκη για μας και τα παιδιά μας!!
ωχ, θα μας αναγκάσετε να υπερασπιστούμε τον νυν αρχιρασοφόρο ενάντια στους θλιμμένους χριστοδολικούς :-)
Να υπενθυμίσω: «Δεν έχει λόγο ο αρχιεπίσκοπος, ο οποίος εξελέγη με συνδρομή του αγίου πνεύματος;» «Θέλετε να φιμώσετε τον αρχιεπίσκοπο της Ελληνορθοδοξίας;»
(τα βρήκα πρόχειρα από παλιά μηνύματα υπέρ του μακαρίτη Χριστόδουλου)
homo, χούμορ κάνω. μπααα....
Παιδιά, μα είναι αλήθεια ότι έχει σήμερα γενέθλια ο Μητσοτάκης;
ο Μητσοτάκης έχει γεννέθλια 18 Οκτωβρίου, αλλά σύμφωνα με την παράδοση έχει γεννέθλια κάθε Τρίτη και 13...
@ Μάρκο:
Πολλή ... ανωνυμία έχει πέσει εδώ μέσα και νομίζω ότι είναι καιρός να απαγορεύσεις τα ανώνυμα σχόλια. Γνώμη μου.
@ Πεμ Μαϊ 29, 02:33:00 μμ 2008
"homo, χούμορ κάνω. μπααα...."
;;;
@ Πεμ Μαϊ 29, 05:57:00 μμ 2008
"ο Μητσοτάκης έχει γεννέθλια 18 Οκτωβρίου"
Και πάλι όλεθρος. 18/10/1981 δεν βγήκε στην εξουσία ο ... λαός; Τι Τρίτη και 13 και πράσσειν άλογα;
ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΤΟΥΣ ΑΝΩΝΥΜΟΥΣ ΝΑ ΑΝΑΓΡΑΦΟΥΝ ΚΑΙ ΨΕΥΔΩΝΥΜΟ. Αλλιώς θα κόψω τη δυνατότητα ανώνυμου σχολιασμού.
Ανώνυμε της Πεμ Μαϊ 29, 02:13:00 μμ 2008, σου απαντώ.
1. Ποτέ δεν είπαμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος δεν έχει λόγο
2. Ποτέ δεν είπαμε ότι θέλουμε να φιμώσουμε τον Αρχιεπίσκοπο.
3. Πάντα λέγαμε και πάντα λέμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος, ως ηγέτης της Ελλαδικής Εκκλησίας έχει λόγο και θα πρέπει να τον μεταφέρει στο δημόσιο βίο, ειδικά όταν εκφράζει τον λαό σε περιπτώσεις που ο λαός νιώθει ένα κενό έκφρασης από τους υπόλοιπους παράγοντες.
4. Το αν ασκούμε κριτική στον νυν Αρχιεπίσκοπο επειδή "δε μιλάει" και επειδή θέλει (ουσιαστικά) να φιμώσει όσους (από την Ιεραρχία) μιλάνε, διότι περί αυτού πρόκειται, δε σημαίνει ότι εμείς θέλουμε να τον φιμώσουμε! Ίσα ίσα!!!
Κατάλαβες;
Κατά βάσιν συμφωνώ. Ομως γίνομαι αποδέκτης και άθεων ακόμα που μου λένε ότι έχουν εκπλαγεί από τη συμπεριφορά του νυν και ότι τους "φαίνεται πολύ σωστός". Αυτό ΕΙΝΑΙ θετικό για την ορθοδοξία. Νομίζω ότι η σωστή συμπεριφορά είναι κάπου στη μέση. Πατριωτικός και αντινεοταξικός λόγος της εκκλησίας ΧΩΡΙΣ όμως έπαρση και χαμηλών τόνων. ΓΙΑ ΑΡΧΗ τουλάχιστον...
Δεν θυμάμαι σε ποιο καλοκάναλο άκουσα ότι δήθεν ο Αρχιεπίσκοπος έβαλε στη θέση του τον σχισματικό και εμετικό Στέφανο των Σκοπίων. Τι είπε; (εκτός μικροφώνου βεβαίως-βεβαίως). Κατά την αλαλάζουσα ψευτοξανθιά παρουσιάστρια, εδήλωσε (αν και εφόσον έγινε η δήλωση) ότι αυτά (εννοούσε τις υστερικές-πολεμικές κραυγές του "Αγίου" των Σκοπίων) τα λένε όσοι ξεπερνούν το ρόλο τους!! Ήτοι κουβέντα για την ουσία των σκυβάλων που εκστόμισε ο Σκοπιανός ρασοφόρος φασίστας. Τον εγκάλεσε στην τάξη επειδή (κόλλημα που το 'χει) ανακατεύτηκε στην πολιτική!!!
Ο Αρχιεπίσκοπος, λίγο μετά την εκλογή του, είχε πει: "Εξελέγην εγώ ο ελάχιστος". Είναι ο πρώτος και ο τελευταίος λόγος του με τον οποίο συμφωνώ. Αν και υπήρχε και πιο μετριόφρων αυτοχαρακτηρισμός. Αν έλεγε μηδαμινός θα ήταν ακριβέστατος.
@ Skinious
"Ομως γίνομαι αποδέκτης και άθεων ακόμα που μου λένε ότι έχουν εκπλαγεί από τη συμπεριφορά του νυν και ότι τους "φαίνεται πολύ σωστός". "
Αλίμονο, είναι δυνατόν οι άθεοι να μην «πολύ σωστό» τον Ιερώνυμο, επειδή δεν μιλά; Μα αυτοί, ει δυνατόν, θέλουν να εξαφανίσουν την εκκλησία. Είναι δυνατόν π.χ. ο Σημίτης και όλο αυτό το «εκσυγχρονισμένο» σκυλολόι να μην βρίσκει τον Ιερώνυμο άψογο, εν αντιθέσει προς τον «αντάρτη» προκάτοχό του, ο οποίος με τις παρεμβάσεις του τους έφερνε προ των ευθυνών των και αφύπνιζε την κοιμισμένη από τους πολιτικούς εθνική συνείδηση του ελληνικού λαού; Αστεία πράγματα. Τίποτε δεν είναι θετικο για την Ορθοδοξία στην προκειμένη περίπτωση. Απλώς, η μη παρέμβαση του Ιερωνύμου ΒΟΛΕΥΕΙ. Δεν το καταλαβαίνεις;
Με όλο το σεβασμό που έχω στο πρόσωπο του Αρχιεπίσκοπο αρχίζω να παραδέχομαι ότι η παρουσία του είναι εξαιρετικά χλιαρή και ο λόγος του ανεπαρκής και αδύναμος..Δεν είναι θέμα χαμηλών και ήπιων τόνων..Απλώς δεν κάνει για τη θέση αυτή..Ειδικά σε μια περίοδο κρίσιμη και με ένα μέλλον εντελώς αβέβαιο..
Αγαπητέ Κρητικέ μου,
Δεν είμαι στραβός.. Φυσικά το βλέπω. Ομως από τη φύση μου ειμαι διαλλακτικός και σε όλα βλέπω και την θετική πλευρά τους.
Για να το πω με άλλα λόγια, δίνω λίγο περισσότερο χρόνο στον νυν να "εκφραστεί" από εσας και τους φίλους Μάρκο και Αριστείδη. Κι αν "τραβήξει" και κάποιους σκληροπυρηνικούς, κέρδος το θεωρώ κι αυτό. Εμείς ούτως άλλως είμαστε εδω είτε είναι ο ένας πάνω είτε ο άλλος.
Ο μακαριστός τέως, είχε δυνατό πατριωτικό-αντινεοταξικό λόγο αλλά είχε έπαρση και έλλειψη ταπεινοφροσύνης. Εχτιζε με τους πύρινους λόγους του, γκρέμιζε όμως με τη συμπεριφορά του και το ύφος. Αυτή είναι η γνώμη μου.
Αν ο νυν συνεχίσει έτσι, τότε ..τα λέμε.
Ο ...υπομονετικός Skinious!
Μα ακόμα και σε εκκλησιαστικά καθαρά θέματα ο λόγος του Αρχιεπισκόπου ήταν ανύπαρκτος..Ποια ήταν η θέση της επίσημης Εκκλησίας όταν ο απίστευτος Μάκης Τριανταφυλλόπουλος έκανε "αγιασμό" για να διώξει το "κακό" που έφερε ο Μητσοτάκης; Γιατί δε βγήκε να εκφράσει την αντίθεσή της σε κάτι που θύμιζε περισσότερο παγανιστική τελετή παρά αγιασμό ή ευχέλαιο; Ή μήπως δε γνωρίζουν ότι αγιασμό δεν κάνουμε εναντίον κανενός ανθρώπου παρά μόνο για να έχουμε τη χάρη και την ευλογία του Κυρίου; Δε μιλάμε για τους πολιτικάντηδες που παρευρίσκονταν και δε μίλησαν καθόλου!!Που μερικοί από αυτούς το παίζουν πατρίς θρησκεία κλπ..
Ας ευχηθούμε όλοι να τον φωτίζει ο Θεός και να του δίνει δύναμη να αγωνίζεται για το καλό της Εκκλησίας όπως έκανε και ο μακαριστός Χριστόδουλος..Και να μιλάει πιο πολύ! Κι ας κάνει και λάθη..Για να μη φτάσουμε στο τέλος νεα πούμε ότι ως Αρχιεπίσκοπος "έλαμψε δια της αδρανείας του"..!
Κύριοι,
μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά δεν ασχολούμαι από καιρό με τον νυν αρχιεπίσκοπο. Κι αυτό, από τότε που το άκουσα να λέει ότι "η εκκλησία δεν είναι ηθικοπλαστικό σχολειο."
Μακάρι να κάνω λάθος, αλλά με την στάση του διώχνει ακόμα πιο μακριά, μία από τις τελευταίες ελπίδες που είχαν απομείνει στον λαό μας. Σκέτη απογοήτευση!!!
Ε όχι και είχε έπαρση και έλλειψη ταπεινοφροσύνης ο Χριστόδουλος, Skinious. Παρασύρεσαι από τη γνώμη που μετέφεραν τα ΜΜΕ για αυτόν.
Ξέρεις πόσα έργα έκανε και δεν έλεγε κουβέντα, ακριβώς από ταπεινοφροσύνη;
Όταν τον κατηγορούσανε για ακροδεξιό, φασίστα και ξενόφοβο, οργάνωνε και έδινε φαγητό (καθημερινά συσσίτια), ρούχα, τροφή και φάρμακα στους άπορους μετανάστες (όπως και στους Έλληνες χωρίς καμία διάκριση).
Το βοήθημα στο τρίτο παιδί στη Θράκη, όπου πενταπλασιάστηκαν οι οικογένειες από το 98 μέχρι το 2008, αντί να γίνει πρότυπο για το κράτος, θάφτηκε από όλους.
Η βοήθεια που έδινε η Αλληλεγγύη σε καμιά 50αριά χώρες γράφτηκε πουθενά, όχι σε πρωτοσέλιδο, έστω σε μονόστηλα; πουθενά.
Ρώτα και στο Βόλο να σου πούνε τι έκανε εκεί 30 χρόνια.
Και δε διαφημίστηκε τίποτα.
απλά τα ΜΜΕ εστίαζαν στους πύρινους λόγους του, αρχικά επειδή "ανέβαζε θεαματικότητες" και μετά από το 2000 μόνο και μόνο για να τον κατηγορούν.
Όσο περνάει ο χρόνος, τόσο θα συνειδητοποιούν όλο και πιο πολλοί αυτά που λέω εδώ.
Θα το δείτε και στον εαυτό σας.
Δείγμα αυτοκτονικής διαστροφής:
Οι Σκοπιανοί σχισματικοί καρφώνουν τα γαμψά τους νύχια στην Μακεδονία μας, και για κάποιους οσφυοκάμπτες γραικύλους σαν τους ρεζίλιδες προοδευτικάριους των «Νέων» εκτίθεται ο... Άνθιμος! (Να μάς πηδάνε δηλαδή, και οι προοδευτικάριοι να λένε ότι φταίμε κιόλας που δεν βάλαμε βαζελίνη και δεν πήραμε την κατάλληλη στάση! (Συγγνώμη για το χυδαίον της εκφράσεως, αλλά έτσι είναι τα πράγματα.))
Όσο για τον αρχιεπίσκοπό μας,
Ήμαρτον, άγιοι πατέρες!
Θα τρίζουν τα κόκκαλα του Χρυσοστόμου Σμύρνης και του Γερμανού Καραβαγγέλη!
(Επίσης, μήπως πρέπει να σταματήσουμε να τεντώνουμε το νόημα των λόγων του Ιησού περί Θεού και Καίσαρος και να μην τά κολλάμε όπου κι όπου; Μήπως να θυμίσουμε ότι το περί Θεού και Καίσαρος απευθύνθηκε στους υπόδουλους σε ξένη και άθεη Ρωμαϊκή δεσποτεία Εβραίους; Μήπως η δημοκρατική ευσεβής πολιτεία που οι ίδιοι οι Έλληνες χριστιανοί συγκροτούν είναι... ξένη εξουσία, οπότε... αδιαφορούμε, ακόμη και εάν αλλοεθνείς και αλλόδοξοι τήν επιβουλεύονται; Ή μήπως η εκκλησία πρέπει να αδιαφορεί και για τις συνθήκες ζωής, την ευζωία εν γένει, του πληρώματος, διότι αυτά είναι δουλειά των... υπουργείων οικονομικών, κοινωνικής πρόνοιας, δημοσίας τάξεως κ.λπ.; Ή μήπως στην ευζωία του πληρώματος δεν περιλαμβάνεται και η εθνική αυτοδιάθεση; Ή μήπως δεν έχω ανάγκη, σωματική και ψυχική-πνευματική, την εθνική αυτοδιάθεση όσο και το ψωμί, αν όχι περισσότερο; )
@ Skinious
"Κι αν "τραβήξει" και κάποιους σκληροπυρηνικούς, κέρδος το θεωρώ κι αυτό."
Mα πιστεύεις, φίλε μου, ειλικρινά ότι θα "τραβήξει" κάποιους, επειδή είναι, ας πούμε, ηπίων τόνων; Αστεία πράγματα. Απλώς, όπως έγραψα, το άχρουν, άγευστον και άοσμόν του βολεύει την πολιτεία, διότι ουδείς πλέον της ασκεί έλεγχο (πλην ΛαΟΣ, όπως και να το κάνουμε). Γα τον μακαριστό Χριστόδουλο έγραψε ο Μάρκος. Εγώ ένα θα σου πω: Ήταν ΜΟΡΦΗ, φυσιογνωμία ηγετική, την οποία τα ανθρωπάκια του πολιτικού κόσμου δεν μπορούσαν ούτε κατά διάνοια να πλησιάσουν, πολλώ μάλλον να "τσουβαλιάσουν". Αυτή ήταν η "αμαρτία" του. Όλα τα άλλα είναι εκ του πονηρού.
αν μπορείς με μία λέξη να χαρακτηρίσεις τον Ιερώνυμο αυτή είναι η λέξη... ΛΙΓΟΣ.-
«(Επίσης, μήπως πρέπει να σταματήσουμε να τεντώνουμε το νόημα των λόγων του Ιησού περί Θεού και Καίσαρος και να μην τά κολλάμε όπου κι όπου; Μήπως να θυμίσουμε ότι το περί Θεού και Καίσαρος απευθύνθηκε στους υπόδουλους σε ξένη και άθεη Ρωμαϊκή δεσποτεία Εβραίους; »
Να σταματήσουμε να τεντώνουμε το νόημα των λόγων του Ιησού περί Θεού και Καίσαρος;;;
Τότε να σταματήσουμε να τεντώνουμε όλους τους λόγους του Ιησού. Γιατί μόνο αυτόν; Όπως π.χ τους «Εγώ είμαι η αλήθεια και η ζωή» ή «Είμαι ο γιος του Θεού» κ.λ.π. Έτσι και αλλιώς μια πλάκα έκανε ο άνθρωπος.
Επίσης να σταματήσουμε να τεντώνουμε τους μύθους των Ευαγγελίων και να καταλάβουμε ότι απευθύνονταν στους υπόδουλους σε ξένη και άθεη Ρωμαϊκή δεσποτεία Εβραίους.
Επίσης η ρωμαϊκή δεσποτεία δεν ήταν άθεη. Τι είναι αυτά που γράφεις;
Ο Ιερώνυμος δεν είναι "λίγος", μακάρι να ήταν απλώς λίγος. Ο Ιερώνυμος, όπως διάβασα σε ένα σχόλιο σε άλλο μπλογκ, είναι ο "Κουίσλιγκ της Εκκλησίας".
Μακάρι να διαψευστώ. Ειλικρινά το λέω. Το θέμα με το Πατριαρχείο αυτό δείχνει.
"Χριστόδουλε", εννοεί ο Καλλίμαχος ότι έγινε καραμέλα διαρκείας, όπως και το άλλο, ότι "εθνικόν το αληθές" με βάση το οποίο θέλαν να μας πείσουν για το συνωστισμό πέρσι...
Λοιπόν, το "τα του Θεού κλπ" δε σημαίνει επουδενί "μείνετε στο ρόλο σας", γιατί το "μείνετε στο ρόλο σας" δεν το λέει στον "Σκοπιανό Αρχιεπίσκοπο" αν και φαινομενικά απαντάει σ' αυτόν. Το λέει στον Άνθιμο, στον Αμβρόσιο, στον Ανδρέα (Κονίτσης), το λέει εντός Ελλάδος.
Αυτή είναι η διαφορά.
«Χριστόδουλε", εννοεί ο Καλλίμαχος ότι έγινε καραμέλα διαρκείας...»
Μάρκο, οι λόγοι της Εκκλησίας και των ανθρώπων της επαναλαμβάνονται συνέχεια εδώ και 2000 χρόνια! Μήπως αυτό δεν είναι Εκκλησία; Οι λόγοι του Ιησού; Μήπως η Εκκλησία δεν λέει να ζούνε οι πιστοί σύμφωνα με το πλαίσιο των λόγων του; Μήπως δεν άκούγεται συνέχεια «και είπε ο τάδε Απόστολος» ή «έγραψε ο δείνα Πατέρας της Εκκλησίας»;
Δεν υπάρχει μη καραμέλα στο χριστιανισμό. Αν σταματήσει η καραμέλα τότε παύει να υπάρχει ως θρησκεία.
Αλλά όχι όταν δε βολεύει ένας λόγος του Θεού που πιστεύετε να θεωρείτε ότι κουράζει και ότι γίνεται καραμέλα η επανάληψή του.
Η δουλειά της Εκκλησίας και άρα και του αρχιεπισκόπου είναι να πιστέψει ο κόσμος στο χριστιανισμό και να έχει μια χριστιανική ζωή.
Η ενασχόληση με την πολιτική είναι εις βάρος του πρωταρχικού αυτού σκοπού.Φθείρει την Εκκλησία και τη χρησιμοποιεί για καύσιμο άλλων επιδιώξεων.Μακροπρόθεσμα κάνει ζημιά καθώς τη μετατρέπει σε πολιτική κίνηση.
Η Ορθοδοξία δεν είναι πολιτικό Ισλάμ και εάν γίνει θα είναι το τέλος της.
Οι συγκρίσεις με περιόδους όπου υπήρχε ξένη κατοχή ή πείνα και πόλεμοι ή έκτακτες περιπτώσεις δεν ευσταθούν.
Εάν ο νέος Αρχιεπισκοπος καταφέρει να προσελκύσει νέους πιστούς αδιάφορους μέχρι σήμερα-και αυτοί δεν προσελκύονται με συλλαλητήρια,μιλώ για πιστούς και όχι πολιτικοποιημένους που δεν πιστεύουν αλλά θέλουν να χρησιμοποιήσουν την Εκκλησία σαν πολιτική δύναμη-θα έχει προσφέρει πολύ περισσότερα και στην Εκκλησία αλλά και στο έθνος -ναι στο έθνος-από τα συλλαλητήρια.
Μάρκο, εγώ τη γνώμη ενός απλού μέσου πολίτη μεταφέρω. Επίσης και τη γνώμη κάποιων φωτισμένων Αγιορειτών μοναχών που τυχαίνει να γνωρίζω. ΑΝ έκανε φιλανθρωπίες, ΜΠΡΑΒΟ, ομολογώ ότι δεν το ήξερα. Αυτά φαντάζομαι θα τα κάνει και ο νυν φαντάζομαι. Αλλο θέμα όμως είναι η έλλειψη ταπεινοφροσύνης.. Ξέρεις, τις περισσότερες φορές, σημασία δεν έχει τι λές, αλλά πως το λές.
Ιδωμεν...
Ο νυν Αρχιεπίσκοπος προκειμένου να δείξει τη διαφορετικότητά του προσπάθησε και προσπαθεί να κάνει τα ακριβώς αντίθετα από αυτά που έκανε ο μακαριστός Χριστόδουλος..Σε αυτή του τη βεβιασμένη και αγχωμένη προσπάθεια να το πετύχει, καταλήγουμε τώρα να βλέπουμε ένα φοβισμένο, καχύποπτο και αναποφάσιστο Αρχιεπίσκοπο ο οποίος βαδίζει με βάση μια υπολανθάνουσα σκέψη ως προς το πως και σε ποιους πρέπει να είναι αρεστός, ποιους πρέπει να φοβάται ή να προσέχει και με ποιους πρέπει να διατηρεί καλές ή ουδέτερες σχέσεις..Φοβάται πολύ τους δημοσιογράφους,
προτιμάει το "no news-good news", (υπ)ακούει πιστά σε ότι τον "συμβουλεύει" ο περίγυρός του και το χειρότερο(κατά την αποψή μου) είναι ότι δε δείχνει διατεθιμένος να αλλάξει τη γραμμή πλεύσης του..Δε θέλω να αμφισβητήσω τις γνώσεις και ικανότητές του που ενδεχωμένος υπάρχουν ούτε βεβαίως τις ευαισθησίες και τη βαθύτατη θρησκευτικότητα που πρέπει να τον διέπει..Εκείνο που κατά τη γνώμη μου πρέπει να συνειδητοποιήσει(και το εύχομαι αληθινά) είναι η τεράστια ευθύνη που έχει η θέση στην οποία βρίσκεται, η κρίσημότητα των εθνικών και κοινωνικών θέματων, να σεβαστεί τον Έλληνα, να αφουγκραστεί τα "σημεία των καιρών" και να δείξει μια καλώς εννοούμενη πατριωτική στάση(όσο κλισέ, μπανάλ και αστείο ακούγεται σε μερικούς) χωρίς βεβαίως υπερβολές εθνικιστικές κορώνες και υπερφίαλες δηλώσεις(αν και κάποτε η υπερβολή χρειάζεται για να περιγράφεί η σοβαρότητα μιας κατάστασης)...Με τα παραπάνω απλώς εξέφρασα κάποιες σκέψεις και απόψεις υποκειμενικές, οι οποίες ενδεχωμένος να μην ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα..Δε σημαίνει ότι δε σέβομαι το θεσμό και το πρόσωπο του Αρχιεπισκόπου..
Πάρη, γιατί παληκαράκι μου απαντάς σε κάτι χωρίς να έχεις διαμορφώσει ολοκληρωμένη γνώμη περί του τι γράφεται και για ποιο λόγο από τον καθένα μας;
Επ' ουδενί δεν εννόησα αυτό που νόμισες.
Όταν λέω ότι έγινε καραμέλα, εννοώ ότι έγινε καραμέλα από τους άθρησκους και τους αντικληρικαλιστές όταν θέλουν να εκδιώξουν την Εκκλησία και τον Λόγο του Θεού μακρυά από την κοινωνία.
Αυτό εννοώ. Και χρησιμοποιούν, ως καραμέλα, τη φράση "Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι και τα του Θεού τω Θεώ" για να συγκινήσουν (δήθεν) ορισμένους αδαείς Χριστιανούς και να τους πείσουν για το ότι δήθεν ο λόγος του Θεού θα πρέπει να αφορά μόνο μία αόριστη "πνευματικότητα", που για αυτούς τους ανθρώπους σημαίνει κάτι ασαφές, αόριστο και ταυτόσημο ενδεχομένως με την ψυχιατρική. Δηλαδή θέλουν εν τέλει να απομονώσουν τον Χριστιανισμό από την κοινωνία και να την φιμώσουν.
Ξαναδιάβασε όλα τα σχετικά μηνύματα και θα δεις.
Α ρε και να ξέρατε τι παπαριές πιστεύετε....
Για πες μας εσύ, ρε αρχιπαπάρα, σε τι παπαριές πιστεύομε!
Αν δεν μπορείς να κάνεις διάλογο σαν άνθρωπος, μην κάνεις τουλάχιστον κατάχρηση της ανοχής του ανθρώπου που έχει το ιστολόγιο και σε ανέχεται.
Έχω αφήσει πολύ χαλαρά τα χαλινάρια και παρεκτρέπεστε.
Κανονισμός
1. Ανώνυμο μήνυμα χωρίς ψευδώνυμο που θα χρησιμοποιείται συνεχώς από τον ίδιο χρήστη (ο μαλάκας, ο παπάρας, το καθίκι, ο σκύλος, ο γάτος, χέστηκα για το ψευδώνυμό σας), ανεξάρτητα από το περιεχόμενό του, θα ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ!
2. Μηνύματα από δω καιπέρα που θεωρούνται υβριστικά θα διαγράφονται.
Τέλος.
Μάρκο,
Χθες παρακολουθούσα στις ειδήσεις (ο Θεός να τις κάνει!) τα περί «γάμου» ομοφυλοφίλων. Οι πάντες εξέφεραν άποψη και σχολίαζαν.
Όταν ρώτησαν τον Ιερώνυμο, απέφυγε να κάνει οιοδήποτε σχόλιο. Μα είναι δυνατόν να αποφεύγει να σχολιάσει το Σκοπιανό (εκτός του να επικρίνει εμμέσως πλην σαφώς τον Άνθιμο), να σχολιάσει το τι είπε κι έκανε στο Φανάρι, να σχολιάσει τα «πουστοπαντρέματα», να σχολιάσει το ένα, να σχολιάσει το άλλο και να θέλει να τον πάρει κανείς σοβαρά σαν αρχιεπίσκοπο και θεσμό; Είναι δυνατόν να αποφεύγει να πάρει θέση σε κάθε ζήτημα; Διότι, πουθενά και για τίποτα δεν έχει πάρει θέση μέχρι σήμερο. Η Εκκλησία της Ελλάδος δεν είναι αυτοκέφαλη, αλλά A K Ε Φ Α Λ Η !!
Πολύ καλό κείμενο! Μπράβο από εμένα και συγχαρητήρια
Ο νέος αρχιεπίσκοπος μάλλον δεν έχει καταλάβει τι θέση έχει αναλάβει...
Και ποιά είναι η γνώμη σου Μάρκο για τις "επαφές" του μακαριστού Χριστόδουλου με τον Πάπα? Αντινεοταξικός λόγος και "διαθρησκευτικές" πρακτικές πως "παντρεύονται"?
Για διάβασε εδώ
http://palio.antibaro.gr/religion/zouraris_papas.htm
Αυτό εννοείς:
Και αυτό είναι η μεγαλύτερη νίκη του Ελληνισμού μετά το 480 π.Χ.
Θα σε συμβούλευα, Skinious, πριν διαβάσεις την έξοχη ανάλυση που κάνει ο Ζουράρις στην προσφώνηση του μακαριστού Χριστόδουλου προς τον Πάπα Ιωάννη-Παύλο Β', να διαβάσεις την ίδια την προσφώνηση, αυτό το όντως μνημειώδες κείμενο.
Πρέπει να θυμίσω ότι ο μακαριστός Χριστόδουλος δεν ρωτήθηκε όταν ο τότε ΠτΔ, Κωστής Στεφανόπουλος, προσκάλεσε τον τότε Πάπα να έλθει στην Ελλάδα, διότι ... δεν σκέφτηκε (και πότε σκεφτόταν ο Στεφανόπουλος άραγε;) ότι μπορούσε να δημιουργήσει προβλήματα, να φέρει σε πολύ δύσκολη θέση -όπως και έφερε- τον Αρχιεπίσκοπο. Υπήρχαν, λοιπόν, δύο λύσεις: Είτε να αγνοήσει την επίσκεψη ο Χριστόδουλος και να μην παραστεί (ο Πάπας είχε κληθεί ως ΑΡΧΗΓΟΣ ΚΡΑΤΟΥΣ), είτε να παραστεί και, ... εδώ ήταν το πρόβλημα, τι να του έλεγε; Όμως, μία μορφή σαν αυτή του μακαριστού μπόρεσε και να παραστεί και να βρει τι να πει!!!
Ευχαριστώ παιδιά για τα links. θα τα δω μόλις ...σταματησω να κουνιέμαι από τις μετασεισμικές δονήσεις
>μόλις ...σταματησω να κουνιέμαι<
Πρόσεξε μη σου μείνει το χούι! :-))
Μπα, δε μ' αρέσει!
Διάβασα και την προσφώνηση, και τον Ζουράρι. Ομολογώ ότι δεν το ήξερα. Εντυπωσιακή. Πιστεύω να τα είπε ΟΝΤΩΣ, έτσι? (ο μακαριστός εννοώ)
"Πιστεύω να τα είπε ΟΝΤΩΣ, έτσι? (ο μακαριστός εννοώ)"
Ποια να είπε, την προσφώνηση; Όχι, ρε φίλε, τι είναι αυτά που λες; Την έγραψε μόνο και μετά την έδωσε στον Ζουράρι να την βαθμολογήσει!
Ξέρεις, ισως είσαι πολύ μικρός για να έχουν δεί αρκετά τα μάτια σου. ΟΛΑ να τα σκέφτεσαι... Και εν πάσει περιπτώσει δεν το είπα με διάθεση αμφισβήτησης σοβαρής. Δίκην φευγαλέου προβληματισμού ειπώθηκε...
Η επίσκεψη του πάπα στην Ελλάδα καλύφτηκε λεπτομερώς από τα ΜΜΕ, έντυπα και ηλεκτρονικά. Όσοι την παρακολουθήσαμε, ακόυσαμε και στην συνέχεια διαβάσαμε την προσφώνηση του μακαριστού αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου στην Πνύκα. Μάλλον μικρός είσαι εσύ, διότι, απ’ ό,τι φαίνεται δεν την θυμάσαι.
Καλά μη τα παίρνεις... Δεν τα είχα παρακολουθήσει λεπτομερώς τότε για άλλους λόγους
Mάρκο, πρέπει να φτιάξεις κι εσύ το ιστολόγιό σου έτσι, ώστε να φαίνονται τα τελευταία σχόλια σε όποια ανάρτηση κι αν έχουν γίνει. Αυτό εξυπηρετεί διττώς: α) Φαίνεται ότι έγινε νέο σχόλιο και β) Πού έγινε αυτό. Αν κάνω τώρα ένα σχόλιο για τον Ιερώνυμο, δεν θα το δει κανείς, εκτός ίσως από εσένα.
Ήξερες εσύ ότι κατά την επίσκεψή του στο Φανάρι, ο Ιερώνυμος προσφωνήθηκε από τον Βαρθολομαίο ως "μητροπολίτης Αθηνών" κι αυτός έσκυψε σεμνά και ταπεινά και αντιφώνησε ε τον αφέντη του «Παναγιώτατε Δέσποτα»; (!!) Πού το πάει δηλαδή;
Ποιο εποικοδομητικό, νομιζω, θα ήταν ν΄αναρωτηθούμε, όχι τι θα έλεγε ο Ιερώνυμος (αρνούμαι να τον αποκαλέσω αρχιεπίσκοπο, δεν τον αναγνωρίζω ως ποιμένα μου) στον Κοσμά τον Αιτωλό, τον Αθανάσιο Διάκο και τους λοιπούς που αναφέρεις, αλλά μάλλον να αναρωτηθούμε τι ακριβώς θα του έλεγαν αυτοί, ετσι και τον πετύχαιναν πουθενά.
Ο Αθανάσιος Διάκος θα του έλεγε, "άντε .... σουβλίσου"! Για τους άλλους δεν είμαι βέβαιος, αλλά φαντάζομαι κάτι παρόμοιο.
Παίδες, σόρρυ που δεν απαντώ, και ευχαριστώ δεόντως για τα σχόλια!! Όλοι εύστοχοι!
Καλά τον φωτοσβέστη Γρηγόριο τον Ε' που τον θυμήμηκες. Μήπως σου διαφεύγει ότι αν ο συντάκτης είναι ο ηθικός αυτουργός της "Πατρικής Διδασκαλίας". Αυτού του αντεθνικού και απαξιωτικού για τον νεοελληνικό διαφωτισμό κειμένου που μόνο εθνικές υπηρεσίες δεν προσέφερε στο έθνος. Ο δε Αθανάσιος Διάκος αν διαβάζω καλά είχε κόψη την σχέση του αρκετό χρόνο πριν βρει μαρτυρικό θάνατο. Αυτά τα ολίγα
>νεοελληνικό διαφωτισμό<
Σιγά τους λαμπτήρες Oshram.
ΑΝΘΙΜΟΣ
Κήρυγμα με τρεις αξιώσεις...
Μύδρους κατά της ηγεσίας των Σκοπίων και κατά του Ν. Γκρούεφσκι εξαπέλυσε στο χθεσινό «πύρινο» κήρυγμά του ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Ανθιμος από τον Ι. Ν. Προφήτη Ηλία στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.
Δεν παρέλειψε, μάλιστα, να προβάλει τις δικές του τρεις αξιώσεις προς τα Σκόπια, απέναντι στα τρία αιτήματα του πρωθυπουργού της ΠΓΔΜ, ενώ ζήτησε από την ελληνική κυβέρνηση να σταματήσει κάθε συζήτηση με το γειτονικό κράτος, ακόμα και αυτή για το όνομα.
«Ο άνθρωπος πάσχει από πολιτικό παλαιοημερολογιτισμό», είπε για τον Ν. Γκρούεφσκι, ενώ διέγνωσε και ψυχικά προβλήματα στην προσωπικότητά του, που πηγάζουν όπως είπε από την πιθανή καταγωγή του από την Ελλάδα.
Χαρακτήρισε ιταμά τα τρία αιτήματα της επιστολής Γκρούεφσκι προς τον Κ. Καραμανλή, που δικαιώνουν όπως είπε τις δικές του προειδοποιήσεις, και αντιπαρέθεσε σε αυτά τρία δικά του αιτήματα: αναγνώριση της ελληνικής και ελληνοβλαχικής μειονότητας στα Σκόπια και ιδιαιτέρως στην περιοχή του Μοναστηρίου, οικονομικές επανορθώσεις για τις καταστροφές που έγιναν από τους Σκοπιανούς κατά τον εμφύλιο πόλεμο στη Μακεδονία και χορήγηση υπηκοότητας στους Ελληνες των Σκοπίων.
Σε περίπτωση που συνεχιστεί αυτή η στάση της γειτονικής χώρας, πρότεινε: «Θα ήταν μια ωραία απάντηση να του πούμε "όχι σε αυτά τα οποία λες, όχι και σε κουβέντα για το όνομα της Μακεδονίας. Δεν το συζητούμε καθόλου το όνομα. Ολα πάνε εξ υπαρχής"».
____________________________
Αυτά διαβάζω στο "ΕΘΝΟΣ", τα άκουσα και χθες στην τηλεόραση και χαίρομαι που υπάρχει συνέχεια του μακαριστού Χριστόδουλου. Τον έδειξε και χθες η τηλεόραση, με αφορμή το άνοιγμα της διαθήκης του και ειλικρινά αναρωτήθηκα, ποιος μπορεί να αμφισβητήσει τον πατριωτισμό του ανθρώπου αυτού, ο οποίος, ξέροντας ότι διανύει τον τελευταίο ίσως μήνα της ζωής του, δήλωνε στο αεροδρόμιο κατά την επιστροφή του από το Μαϊάμι, ότι ανυπομονούσε να πατήσει ελληνική γη για να πάρει δυνάμεις!! Σαν άλλος Ανταίος (και οι δύο γίγαντες ήσαν, ο καθένας με τον τρόπο του).
Στις αξιώσεις του Άνθιμου, θα πρόσθετα και την αξίωση αποζημιώσεων για τις ζημιές που πάθαμε από τους Γερμανούς, διότι, ως γνωστόν, οι Βουλγαροσκοπιανοί προσχώρησαν στον Άξονα και μέσω "Μακεδονίας" εισέβαλαν στην Ελλάδα οι Γερμανοί, αφού πρώτα έσπασαν τα μούτρα τους στην ΓΡΑΜΜΗ ΜΕΤΑΞΑ. Στέκει αυτό που λέω;
ο μητροπολίτης αθηνών ζήτησε από τήν πολιτεία, ξεχωριστές φυλακές γιά εγκληματίες παπάδες; μεγάλη μορφή ο κος Λιάπης!
Δημοσίευση σχολίου