Παρασκευή, Απριλίου 27, 2007

Η Ακαδημία Αθηνών για το βιβλίο!

ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ! Βγήκε στη φόρα γιατί ένα μήνα τώρα μας έχουν πρήξει τα συκώτια οι μπλογκουπερασπιστές ότι και καλά το δημοσίευμα από το Παρόν της Κυριακής δεν ήταν, λέει, έγκυρο.

Έσπασε, φαίνεται, η Ακαδημία και αναγκάστηκε να δημοσιεύσει το τελικό πόρισμα που έστειλα στο υπουργείο.

Το έχουν βάλει στο Αντίβαρο

Τσακώστε ένα απόσπασμα

5. Συμπερασματικά, το κείμενο του διδακτικού εγχειριδίου
α. Δεν συμβάλλει στην ενίσχυση της εθνικής μνήμης και της ελληνικής αυτογνωσίας.
β. Eπιδεικνύει προχειρότητα κατά την προσέγγιση μείζονος σημασίας ζητημάτων του ιστορικού παρελθόντος και αδυναμία διακρίσεως του εκάστοτε ουσιώδους από το επουσιώδες.
γ. Παρουσιάζει ικανό αριθμό ανακριβειών, λαθών και παραλείψεων ουσιώδους συχνά σημασίας.

6. Στην τελική κρίση περί του εγχειριδίου οφείλει να αποδοθεί η επιβεβλημένη βαρύτης στην επιταγή του Συντάγματος για την ανάπτυξη μέσω της παιδείας της "εθνικής συνειδήσεως των Eλλήνων".


Ολόκληρο το πόρισμα

Τρίτη, Απριλίου 24, 2007

Κάτω η Νέα Δημοκρατία!

Αμάν πια!

τους βγάλαμε κυβέρνηση (και με τη δική μου ψήφο) για να ξεκουμπιστούν οι εκσυγχρονισταράδες και τελικά συνειδητοποιώ ότι τα ίδια ακριβώς με γαλάζιο προκάλυμα κάνουν και αυτοί.

Όχι κύριοι, δε μιλάω για τα ομόλογα. Μιλάω για το πολιτικό στίγμα της παράταξης.

Μιλάω για την αυταρχική επιμονή της Γιαννάκου στο αισχρό βιβλίο των Ρεπούσηδων.

Μιλάω για την κάλυψή της από τον Καραμανλή.

Μιλάω και για το τελευταίο κρούσμα, της Πετραλιά. Σχετικά με τον Χριστόδουλο.

Ούτε οι ΠΑΣΟΚοι τέτοιο μένος πια!

Έγινε ένας διαγωνισμός με χιλιάδες ελληνόπουλα από το εξωτερικό. Πολλούς μήνες τώρα. Διάλεξε ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ την εταιρεία του Λοίζου για την κρουαζιέρα. 500 νικητές (περίπου ένας στους τρεις), 500 παιδάκια, ομογενάκια από τα τέσσερα σημεία της γης θα είχαν την ευκαιρία να ταξιδέψουν στο Αιγαίο για 10 μέρες και να επισκεφθούν τα μέρη που δίδαξε ο Απόστολος Παύλος.

Στην κρουαζιέρα αυτή (ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΩ, που την εταιρεία επέλεξε ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ) προφανώς θα συμμετείχε και ο Αρχιεπίσκοπος μαζί με καμιά 10αριά άλλους ιερείς. Ο μαθητικός διαγωνισμός έγινε υπό την αιγίδα της Εκκλησίας της Ελλάδος. Αλλά ΚΑΙ υπό την αιγίδα του Υπουργείου. Τίποτα καινούριο δεν έμαθε η αγαπητή Υπουργός αυτές τις μέρες. Μόνο να κρύβεται ξέρει σαν ....νίτσα πίσω από τα φουστάνια της για να τρώνε τις κοτρώνες άλλοι.

Εντάξει, τα ΜΜΕ ευκαιρία ψάχνουν να συκοφαντήσουν τον Χριστόδουλο. Από το 2000 και μετά, το ίδιο βιολί. Το ξέρουμε.

Η Πετραλιά όμως; να βγαίνει και να κατηγορεί, να ΨΕΥΔΕΤΑΙ ότι πρόκειται για κρουαζιέρα ιεραρχών, για υπέρογκα έξοδα, για επιλογή της εταιρείας από την Εκκλησία, και ένα σωρό άλλα τέτοια;

Σε ποιον θέλετε να παραστήσετε την ωραία και την "προοδευτικιά" κυρία Πετραλιά; Σε ποιους; και σε πόσους; πάρτε αυτούς τους τόσους και χάστε όλους τους δικούς σας λοιπόν. Δεν είναι κανένας βέβαιος τη σήμερον ημέραν, αγαπητή.

Αμάν πια!

Είχαμε τη Γιαννάκου, έχουμε τον ανεκδιήγητο Γεωργιάδη, έχουμε και την Πετραλιά.

Περπατά ο Χριστόδουλος - έγκλημα!
Δεν περπατά ο Χριστόδουλος - και πάλι έγκλημα!

Μα και με ψεύδη τώρα;

Ούτε περπατά, ούτε "δεν περπατά" - δυο φορές έγκλημα!!

Τέτοιους πολιτικούς βρίσκουμε και στο ΠΑΣΟΚ αγαπητοί Νεοδημοκράτες.

Επιτέλους συνέλθετε! Η βάση σας δε σας αντέχει!

ΟΥΣΤ ΠΙΑ!

Να κλείσει και να μην ξανανοίξει ποτέ (υπέρ σας) η ψαλίδα.

Αει σιχτίρ και τα βρωμοβιβλία σας κι εσείς μαζί. Εξουσία ξανά το 3000.

Να δούμε πότε θα πάρετε το μάθημά σας.

Πέμπτη, Απριλίου 19, 2007

Ποιος ορίζει το μέλλον της χώρας;

Χρήστος Γιανναράς από την Καθημερινή. Έξοχος!

Κατόρθωμα εξόφθαλμο της κυβερνητικής πολιτικής: Ενα βιβλίο Ιστορίας του Δημοτικού Σχολείου μεταβάλλει τις προσεχείς εκλογές, οψέποτε πραγματοποιηθούν, σε δημοψήφισμα. Το δημοψηφισματικό δίλημμα του ψηφοφόρου απλό και ξεκάθαρο: Ναι ή όχι σε μια πολιτική για την παιδεία (κοινή και από τα τρία κόμματα νομής της εξουσίας) που ακυρώνει μεθοδικά την ιστορική αυτοσυνειδησία και την πολιτιστική ιδιοπροσωπία, έσχατα ερείσματα αυτοσεβασμού, των σημερινών Ελλήνων.

Τα «επικοινωνιακά» τεχνάσματα της υπουργού Παιδείας ή το προπαγανδιστικό μένος των καναλιών και απίστευτου πλήθους δημοσιογράφων δεν φτάνουν σε αυτή την περίπτωση να παραπλανήσουν τον ψηφοφόρο. Τα δεδομένα του δημοψηφισματικού διλήμματος είναι ξεκάθαρα και για τον αφελέστερο πολίτη: Ναι ή όχι στο «Πρόγραμμα Κοινής Ιστορίας» (Joint History Project) που χρηματοδοτείται (και επιβάλλεται στους λαούς της Νοτιοανατολικής Ευρώπης) από την αμερικανική κυβερνητική υπηρεσία US AID μέσω του «Κέντρου για τη Δημοκρατία και τη Συμφιλίωση στη Ν.Α. Ευρώπη» (βλ. ιστοσελίδα του Center for Democracy and Reconciliation in Southeast Europe). Ναι ή όχι να γράφονται βιβλία Ιστορίας των παιδιών μας κατ’ εντολήν ξένων κέντρων. Ναι ή όχι να καθορίζονται οι στόχοι, το μέλλον, οι προοπτικές της ελληνικής κοινωνίας, τα κριτήρια ιστορικής της αυτεπίγνωσης και πολιτιστικής της ταυτότητας από συντεχνιακή ομάδα, την ίδια με κάθε κυβέρνηση (ανόσιο μείγμα «ανανεωτικής» δήθεν Αριστεράς και νεοφιλελεύθερης Δεξιάς) που ανεξέλεγκτα επικυριαρχεί στη χώρα ερήμην του λαού.

Το βιβλίο Ιστορίας της Στ΄ Δημοτικού είναι το μοιραίο λάθος της κυβερνητικής πολιτικής. Τα «δομημένα ομόλογα» απογοήτευσαν, όμως απλώς ενίσχυσαν το απαξιωτικό αίσθημα του πολίτη για τους επαγγελματίες πολιτικούς. Η πέραν πάσης πολιτικής λογικής «εμφύτευση» της πρώην Δημάρχου Αθηναίων στο υπουργείο Εξωτερικών και μιας κυρίας καυχόμενης από τηλεοράσεως για την αθεΐα της στο υπουργείο Θρησκευμάτων (και Παιδείας) εισπράχθηκαν από πολλούς με συμπόνια για τις εκβιαστικές πιέσεις που δέχεται ο πρωθυπουργός από τον «ξένο παράγοντα».

Αλλά το διαβόητο βιβλίο Ιστορίας είναι η μοιραία πρόκληση: Θίγει την πιο καίρια πτυχή της λαϊκής ευαισθησίας, τη ψυχολογική (παρηγοριάς) καταφυγή του σημερινού χιλιοταπεινωμένου Ελληνα στην Ιστορία. Μόνο από την Ιστορία μπορεί πια να αντλήσει αυτοσεβασμό ο Ελληνας – τα όσα οι κεκράχτες των κομματικών αυτεγκωμίων προπαγανδίζουν σαν σημερινά κατορθώματα μόλις και δικαιολογούνται σε βαλκανική (και μόνο) κλίμακα. Ενώ ο αυτοσεβασμός και η συλλογική αξιοπρέπεια εξακολουθούν να προϋποτίθενται για την άσκηση σοβαρής εξωτερικής πολιτικής, όπως και για το φρόνημα που εγγυάται την άμυνα ή για την κοινωνική συνοχή που εξασφαλίζει τη λειτουργία κοινωνικού κράτους.

Το επίμαχο βιβλίο Ιστορίας αναπότρεπτα μεταβάλλει τις προσεχείς εκλογές σε δημοψήφισμα. Γιατί ξαναθέτει αδυσώπητο το συνδεδεμένο με ντροπιαστικές ιστορικές εμπειρίες ερώτημα: ποιος επιτέλους κυβερνάει αυτόν τον τόπο; Καμιά αντίληψη της δημοκρατίας και του κοινοβουλευτισμού δεν δικαιολογεί την υπουργό Παιδείας να προσβάλλει τόσο βάναυσα τη νοημοσύνη των πολιτών: Να χαρακτηρίζει «αντιδράσεις μεμονωμένες και ακραίες που υποκρύπτουν πολιτικές σκοπιμότητες, αντιδράσεις των εθνικιστικών λόμπυ», την απόρριψη του βιβλίου από τον Κυπριακό Ελληνισμό, την καίρια επιστημονική αντίδραση της Ακαδημίας Αθηνών, τις εμπεριστατωμένες κριτικές διασημοτήτων της ιστορικής έρευνας και της παιδαγωγικής επιστήμης, το καταιγιστικό κύμα λαϊκής αντίδρασης με άρθρα και επιστολές στον Τύπο, διακηρύξεις σωματείων, συλλόγων, επιστημονικών εταιρειών, πολιτιστικών ιδρυμάτων.

Προσέβαλε με ιταμότητα πολύ μεγάλη μερίδα πληθυσμού η κυβερνητική υπεράσπιση του επονείδιστου βιβλίου. Και τρόμαξε τους οξυδερκείς. Γιατί είναι πραγματικός συγκλονισμός να συνειδητοποιεί ο πολίτης ότι στα καίρια του συλλογικού βίου, όταν πρόκειται για στόχους και προοπτικές του λαϊκού σώματος, δεν λειτουργούν ούτε καν προσχήματα δημοκρατίας. Αποφασίζουν παράγοντες και κέντρα αποφάσεων ανεξέλεγκτα από την πολιτική βούληση του λαού και τα θελήματά τους επιβάλλονται με μηχανισμούς προπαγάνδας κυριολεκτικά παντοδύναμους.

Η συγκεκριμένη συντεχνία (το ανόσιο μείγμα «ανανεωτικής» δήθεν Αριστεράς και νεοφιλελεύθερης Δεξιάς) δυναστεύει τα πανεπιστήμια, με οποιαδήποτε κυβέρνηση στα τελευταία χρόνια. Ελέγχει ασφυκτικά τον χώρο της δημοσιογραφίας και της τηλεόρασης, κρατικής και ιδιωτικής. Κυριαρχεί εξουσιαστικά στη σχολική εκπαίδευση, στοιχειώδη και μέση – (ακόμα και οι Νηπιαγωγοί βγήκαν να κατηγορήσουν, με κωμική αναίδεια, την ελληνική κοινωνία που αντιδρά στο επίμαχο βιβλίο, επειδή είναι «ακόμη ανέτοιμη να συζητήσει πόσο μάλλον να αφομοιώσει, σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και επιστημονικούς προβληματισμούς»!!).

Είναι χρέος η επαναληπτική υπενθύμιση: ποιαν ομογνωμία, εκπληκτικά συντονισμένη, εμφανίζει το παρδαλό μείγμα της συντεχνίας που μάχεται σήμερα για «δημοκρατία (sic) και συμφιλίωση στη ΝΑ Ευρώπη»: Ολοι τους υπέρμαχοι του Σχεδίου Ανάν για την Κύπρο. Ολοι τους θιασώτες ένθερμοι της άνευ όρων ένταξης της Τουρκίας στην Ε.Ε. Υπέρ της «διόρθωσης» των σχολικών βιβλίων Ιστορίας ώστε να μην προκαλούνται οι Τούρκοι. Ολοι τους υπερασπίζουν τα «δίκαια» του κράτους των Σκοπίων και χλευάζουν την ευαισθησία των Ελλήνων για το όνομα «Μακεδονία». Ολοι κομπάζουν πως είναι «απελεύθεροι» από κάθε μεταφυσική αναζήτηση, κάθε αίσθηση πατρίδας και συνέχειας. Αυτοί καθορίζουν την εκπαιδευτική πολιτική του κράτους με χρηματοδότες που αξίζει να τους αναζητήσει κανείς στην ιστοσελίδα του CDRSEE.

Ενα εξαμβλωματικό εγχειρίδιο Ιστορίας υποταγμένο σε προπαγανδιστικές σκοπιμότητες και παιδαγωγικά εξωφρενικό (διαστρέφει τη λειτουργία του λόγου σε υποτιτλισμό εικόνων και συνθηματολογικά παραθέματα). Αυτό προκαθορίζει τις προσεχείς εκλογές ως κρίσιμο για τις ελευθερίες της ελληνικής κοινωνίας δημοψήφισμα. Αν ο πρωθυπουργός αμφιβάλλει για το κοινό αίσθημα και τη λαϊκή οργή, στο χέρι του είναι να συμβουλευτεί έντιμες δημοσκοπήσεις.
Χρήσιμο πάντως να θυμάται ότι σε ανάλογες, περίπου, περιστάσεις ο συνονόματος θείος του καθυστέρησε να διερωτηθεί «ποιος επιτέλους κυβερνάει αυτόν τον τόπο». Και πλήρωσε πολύ ακριβά αυτήν την άργητα ο ίδιος και η χώρα.